Waldorf Astoria (2014-09-18)

På torsdagen skulle SEA ha lunch igen.
Jag hade inte anmält mig eftersom mitt medlemskap i SEA gick ut den siste augusti.
Fast alla mina vänner skulle ju gå!?!
Jag kontaktade SEA och det var inga problem....jag var välkommen.
 
Waldorf Astoria är ett anrikt hotell som ligger ända nere vid The Bund. Det är inte ofta man går på lunch här.
 
Vi blev bjudna på ett glas prosecco medan vi lyssnade på en föreläsning om hotellets historia.........
.............sedan blev det rundvandring.
 
När hotellet invigdes, hade de världens längsta bar. Lång är den, men nu finns det längre barer. 
Hotellets Ballroom är uppbokat för bröllop varje fredag och lördag till slutet av 2016.
.....och så var det då dags för lunchen.
Maten var verkligen raffinerad!
Aldrig har jag väl ätit en sallad Nicoise på detta viset
Fisk till huvudrätt......
.............och så det bästa till sist.
En citrontart med citronmousse och vit choklad. En av de godaste efterrätter jag ätit.
Så var det då dags att lämna detta stället..........
Cathrin och jag tog en taxi hem, bytte om och så gav vi oss ut en sväng igen.
 
Jag behövde handla lite mat eftersom det var jag som skulle ha mahjongen på fredagen, men vi började med att ta en promenad förbi vår park för att se om de hade öppnat upp något.
Man kan se att de håller på med att montera en ny utställning.....och så verkar de förbereda inför öppnandet av det nya Naturhistoriska Museet.
Det blev till att ta kort genom grindarna, men vi såg på skyltarna att de skulle öppna något lördagen den 20:de.
Efter parken gick vi inom en sväng på GAP igen, vidare till Cityshopen och så till vår kinesaffär Lianhua.
Utanför Lianhua satt som vanligt den lilla hunden med underbett.
Inte för att han är vacker, men han har en stor portion integritet.
Det blev återigen en lugn kväll för mig.
Kurt skulle inte komma hem förrän fredag lunch. Jag försökte skriva detta blogginlägget då, men det gick bara inte att ladda upp några bilder.
Som ett snitt, skulle jag vilja säga att det tar 3-5 minuter att ladda upp en bild till bloggen i Shanghai. Nu sitter jag i Sverige och skriver detta. Här tar det mellan 1-3 sekunder att ladda upp en bild.
Internet i Kina verkar bara bli sämre och sämre.....det är rätt uppenbart att man från myndigheternas sida är inne och stör. Känns som om det är rätt tid för oss att flytta hem.
 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0