Vår sista helg i Shanghai!

Vår sista helg i Shanghai!?!
Det känns inte verkligt!
Visst hade vi en del att stå i vad det gällde packning, men lite annat ville vi ändå hinna med.
Vår fina park skulle äntligen vara öppen denna helgen.......och så var det ju Kräftskiva ikväll!!!!
Fast först ville jag till gymmet.....även det skulle bli sista gången för mig.
 
Det var underbart promenadväder och parken levde verkligen upp till våra förväntningar. Synd bara att vi inte fick chansen att besöka det nybyggda Naturhistoriska Museet. Vet inte när det kommer att öppna, men det dröjer nog några veckor till.
Det var en helt fantastisk ny utställning i parken.
Museet är vackert bara det!
........och i de gråbruna husen i bakgrunden bodde vi. Det kunde inte vara mycket närmare.
 

Ingenting fick lämnas åt slumpen.....inte ens jorden runt träden. Här låg bark prydligt utlagt i ett mönster.
Katter finns det fortfarande gott om i parken..................
De hade lagt på lite dimridåer vid vattendragen......effektfullt??

Jag föredrar nog att det är klart.
När vi hade gått runt i alla snirklar och vrår av parken gick vi vidare till Fejken. Jag som trodde att jag redan varit där för sista gången.................Efter Fejken blev det cykelaffären för att plocka upp ytterligare en cykel.
 
Nu var det dags att ge sig hem igen och göra sig redo för årets kräftskiva med Svenska Handelskammaren och Svenska Klubben.
Vi var där tidigt.....som vanligt visste vi inte hur länge vi skulle behöva vänta på taxi, så vi var ute i god tid.
Nästan först skulle jag vilja säga.............
Det började med presentation av värdar och värdinnor...........
 
............samt givetvis sponsorer, som blev utmanade i Icebucket Challenge.
 
Erik Linder och Johan Randén skulle underhålla. Det var nog inte många som visste vilka de var......fast nu kommer vi att hålla ögonen på dem. Mycket trevliga och sympatiska killar som bjöd på sig själva, var duktiga musiker, och verkligen gick in för att vi skulle underhållas.
Så nu kunde festen börja!
En perfekt kväll avrundad med dans!
 
Dessutom vaknade jag nästa morgon utan någon som helst huvudvärk.
.....och tur var väl det, för klockan 11.15 hade Cathrin och Hans förvarnat oss om att vi skulle vara redo.....
Vi satte oss i en taxi tillsammans med dem utan att veta vart vi skulle.
Det blev Isola på IFC Mall!
 
Min favoritbrunch............och Kurt's också!
Ändå har Kurt bara varit där en gång tidigare.
Andra vänner dök också upp.....Vi blev 10 totalt!
En mycket trevlig och god avslutning på vår Shanghaivistelse!
Som minnesgåva fick vi en liten ask i rosenträ. Mycket fin!
Sådana härliga människor!
Jag kommer verkligen att sakna dem allihop!
 
Vad jag kommer att sakna från Shanghai, förutom alla trevliga människor, är den sociala tillvaro som hör ihop med alla dessa människor. Fast också alla mysiga hemmakvällar som Kurt och jag har haft, när vi har kunnat koppla av totalt utan några måsten. Jag kommer också att sakna närheten och tillgängligheten till gymmet. Givetvis alla pedikyrer och manikyrer.....vet inte hur jag ska klara mig utan det nu när man har vant sig???
Alla promenader i Shanghai och alla resor har varit helt fantastiska, men nu har vi gjort det och varit där.....nu är det dags för något nytt.
 
Vad jag inte kommer att sakna är allt strul, som det varit på sistone, att få tag på en taxi. 
Jag kommer inte att sakna vårt långsamma internet, eller bristen på tillgång till internet. Nu när jag sitter hemma i Sverige och skriver blogg inser jag hur onödigt mycket tid som bloggskrivandet har tagit.
Visst kommer jag att sakna shoppingstaden Shanghai, men jag ser fram emot att kunna handla de varor jag verkligen behöver på ett mycket smidigare sätt. Alla matvaror i samma butik?!?
 
Farväl Shanghai, jag kommer att sakna dig, men jag hoppas på att komma på besök innan alla vänner har hunnit flytta hem igen.
Denna vyn skiljer sig avsevärt mot de vyer jag har idag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0