Måndag - En lugn start på veckan

Idag tog vi förmiddagen till att fixa lite på hemmaplan och så passade vi på att äta lunch med Kurt.
Vi möte honom på Nanxiang Dumpling restaurangen "Uppe i byn". 
Efter lunch traskade Kurt tillbaka till jobbet och vi tog en taxi till Baoqing Lu. Jag lämnade in mina skräddarsydda skor för finjustering och här hade vi också den outlet-affär som Frida ville ta sig ytterligare en titt i. Frida stannade i affären och jag gick för att leta efter den ekologiska affär som skulle ligga på Yongkan Lu och ha en omtalad mixer.
Jag gick utmed hela Yongkan Lu. En mycket trevlig gata, men inga ekologiska affärer....bara barer.
Jag måste ha missuppfattat vilken gata affären skulle ligga på......

Nu mötte jag upp med Frida igen och så tråcklade vi oss hemåt utmed smågatorna.
Det blev inget mer shoppat.
Visst hittade vi mycket snyggt, men efter att ha varit i affären på Baoxing Lu blev vi lite kräsna på priser. Den Ralph Laurent tröja som jag köpte för 160:- kostade 990:- i en annan affär................
När vi kom upp mot Changle Lu och Julu Lu kände vi att vi behövde en paus.
Det hade nog denna stackars papegoja också behövt. Han satt och darrade på sin pinne precis intill bilarna.
 
Vi var inte så långt från Citizen Café på Jinxian Lu, så varför inte testa en Basil Drop.
 
Efter drinken hann vi med en sväng till Fejken.
Det fick bli en första scanning av området för att avgöra vad som skulle köpas.
 
Ikväll skulle vi äta middag med Håkan.
Vi träffades kl 19 och promenerade till Xinjiang-restaurangen vid Wuding Lu/Xikang Lu.
Det är alltid lika trevligt att få träffa Håkan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0