Ett par lugna dagar!

Idag, torsdag, sitter jag här igen och skriver blogg.
En man tittade in hos mig för att litet tag sedan, men annars är jag ensam.
Vi har drygt en vecka kvar i lägenheten och nu kommer de och putsar våra fönster.
Som jag har längtat!
 
De sista två dagarna har varit lugna. Jag har varit på gymmet 2 dagar i följd. Igår var jag där med Cathrin som precis skaffat träningskort. Kul att få visa henne tillrätta lite.
Annars har jag fixat lite småärenden.
 
Jag lovade Frida att försöka hitta ett läppstift på Sephora, som vi inte hann med när hon var här. Jag visste att de hade en butik på Nanjing Lu, så det blev tunnelbanan till Peoples Park.
Denna stationen är Shanghai's största knutpunkt för tunnelbanor. Under kriget var det skyddsrum, nu är det mestadels affärer. Det är inte alltid så lätt att hitta ut på rätt ställe här.
Här finns också många ställen för uteliggare att ligga på.
Denna uteliggare hade väl inte hittat den mest undangömda platsen, men kanske hoppades han på att få ett litet bidrag av någon förbipasserande.
 
På onsdagen blev det en sväng till Barnmarknaden och även till Fejken för att plocka upp det sista. Förmodligen kommer jag inte tillbaka hit, så jag passade på att säga hejdå till Panny och hennes lilla hjälpreda.
 
Så många klockor jag har köpt av Panny!
Jag kommer att sakna dem!
 
På kvällen hade jag bestämt med Tore att gå ut och äta en bit. Vi var båda gräsänklingar.
Kvart i 7 skulle vi träffas, men vi hade inte bestämt vart vi skulle gå.
Fast när vi träffades visste Tore precis!
Han hade hört talas om ett nytt ställe som öppnat på Taixing Lu.
Visst visste jag vad det var, och jag gick gärna dit igen. Det nya inne "utestället".
Vi satte oss på Tap House.
Här är det ofta fullt, fast idag fick vi ett bord. Då var det bara frågan om de serverade någon mat. Jodå, lite PubKrubb fanns det!
En varsin god hamburgare och så öl förstås. Det satt rätt bra.....och så fick vi ju sitta ute.
Detta är ett mycket lyckat och efterlängtat ställe.
Det har verkligen saknats bra uteserveringar i vårt område.
Synd att vi ska flytta nu!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0