Sista veckan innan jag reser till Sverige igen.

Det är så mycket man skulle vilja klämma in en sådan här vecka. 
Något som jag inte alls har börjat göra ännu, det är att packa.........jag bara lavar in mer och mer grejor som jag köper och skulle vilja få med mig hem.
Fast att träffa vänner är ju trots allt det viktigaste.
I måndags träffades Alice och jag för att äta lunch på Green & Safe, på Dongping Lu. Jag hann med gymmet på morgonen och sedan blev det en timmes promenad ner till restaurangen.
Detta var ett helt nytt ställe för mig fast det tydligen har funnits i många år.
Green & Safe är precis vad det låter som. En restaurang med ekologiskt odlade grönsaker.
Förutom restaurangdelen så säljer de både grönsaker och en hel del annan organisk mat.
Man får gå fram till disken när man ska beställa. Där kan man även se hur sallader och annat smått och gott ser ut.
Lite stökigt var det allt på nedervåningen, men vill man ha en lugnare atmosfär, så kan man gå upp på övervåningen.
Fräscht och gott var det, och Alice o jag satt och pratade ända till klockan tre.
Sedan passade jag på att gå till parallellgatan Fuxing Lu för att göra en andra provning av de skor och stövlar som jag har beställt.
 
Jag kommer inte att få dem förrän jag kommer tillbaka från Sverige i april och då är det nog vår. De får ligga på hyllan tills vi flyttar hem för gott i höst.
 
Efter detta stoppen traskade jag vidare norrut....genom ett prunkande Jing'An Park till Jing'An Tempel.
 
I affärscentrat precis öster om templet finns det en mataffär i källaren. Här brukar de ha det ingefärste som min dotter Malin mycket gärna vill att jag köper med mig hem. Mycket riktigt!
Lika bra att köpa flera burkar när jag ändå är här..... Fast de väger rätt mycket....
Jag börjar få lite ågren inför packningen. Jag kan omöjligt få med mig allting jag handlat denna gången, Det blir till att prioritera.
Nu bar det av raka vägen hemåt till Beijing Xi Lu. Allt promenerande tar allt på krafterna ändå.
 
På tisdagsförmiddagen skulle Cathrin och jag stråla samman för att gå till Svenska Klubbens månadsfika. Vi skulle träffas på Baker & Spice på K11 (300 Huaihai Lu). Ett relativt nytt köpcentra.
Vi var inte så många, men det var trevligt att sitta och snacka ett tag. Det blev både fika och lunch på samma ställe.
Cathrin och jag behövde verkligen ha lite mat i magen, för vi hade ett digert shoppingprogram framför oss.
Idag fick det bli taxi mellan ställena. Det var lite väl blött!
 
Först skulle vi till väskaffären på 1333 Fuxing Lu. Det är fejk men bra kvalitet och fasta priser.
Hit in skulle vi....lite undangömt för världen.
....och så ner i källaren.
 
 
Jodå, lite handlade jag......men bara någon småpryl.
Vi stack vidare till den stora Fejken istället. Nu var det New Balance skor som var huvudtemat,
De lär visst vara mycket populära hemma.....Jag har inte reflekterat över dem förut, men visst har vi New Balance skor. 70:- paret är väl ett rätt hyfsat pris.
Det blev några UGG innetofflor för 50:- paret och lite annat smått och gott.
Vi tittade in till Carol också.....hon hade mycket fina väskor.
 
Fullastade tågade vi hemåt.
Cathrin påminde mig om att vi ju snart skulle ses igen......
Tänk jag hade precis glömt att vi skulle fira Lena idag!!
Klockan 17.20 möttes Cathrin och jag igen för att ta en taxi till Maya's.
Det blev en riktigt trevlig kväll med goa vänner!
Efter denna trevliga kväll var jag så uppe i varv så jag inte kunde sova. Det blev knappt 3 timmars sömn.....Trots det promenerade jag, min vana trogen, ner till yogan i förmiddags.
Efter yogan tog jag en sista vända inne på barnmarknaden, taxi till nagelstället för att boka tid, och så promenad hem och lite inköp av mat på vägen.
Jag var tröttare och hungrigare än jag varit på länge, när jag kom hem.
Trodde inte det skulle bli något mer gjort denna dagen......fast lite vila gör susen.
Nu har jag skrivit ifatt med bloggen och gjort en rejäl sats med müssli.
Nu tar jag ledigt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0