Tombsweepingday - en bonusdag!

Idag ville jag äntligen komma iväg till Decathlon.....och det gjorde vi.
Vi tog tunnelbanan, linje 2, till Longyang Lu....och precis som jag mindes var det exit 9.
 
Det var en hel del folk här också.....aldrig är man ensam i Kina.
Decathlon är en fransk kedja med det mesta inom sport- och fritidsutrusning, till en mycket billig peng.
Vi köpte joggingskor, "hiking-byxor, träningskläder m.m.
Vi var nog inne i affären ett par timmar minst!
 
Utcheckade och klara tog vi tunnelbanan tillbaka, men stannade vid Lujiazui för att gå ner till The Bund på Pudong-sidan. Solen sken ju idag också!
 
Vi styrde stegen direkt mot Paulaner för att förhoppningsvis kunna sitta ute i solen.
När vi såg hur mycket folk det var på strandpromenaden vågade vi knappast hoppas på det.....
Fast där hade vi Paulaner, och belåtna hittade vi ett par platser.
Efter vår sena lunch....eller tidiga middag, drog vi hemåt...tittade på film och kröp till kojs tidigt.
 
Tisdagen och onsdagen har jag mest ägnat år bloggande.
Idag blev det visserligen en välbehövlig Yoga-session på morgonen.
Vädret är underbart och det känns fel att sitta inne och skriva.
Men, men.....ikväll är det Lady's Night i kapsylöppnaren och imorgon drar Kurt och jag till Taiwan.
Nu är jag ifatt med bloggen....så nu ska det packas!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0