Redan helg!

I onsdags var det Yoga dags igen!
Nu skulle Cathrin också prova på, så vi slog följe och jag hade min egen yogamatta med mig.
Det var lika underbart denna gången!
Efter yogan tog vi en taxi hem och jag drog igång med att städa direkt.
På fredag skulle jag ha Mahjongen hemma hos oss, så jag hade en anledning till att städa.
Torsdagen skulle det bli en heldagsutflykt så då räknade jag inte med att hinna göra något annat......Det behövs faktiskt städas ibland, även om det bara är Kurt o jag som skitar ner.
 
På torsdagen lämnade jag lägenheten innan 7. Catrin och jag skulle ta tunnelbanan tillsammans till Bao Yang Lu på 3:ans linje, där vi skulle möta ytterligare några vänner. Av en slump stegade vi in i samma vagn som några av dem redan vid Hongkou Football Stadium.
Klockan halv 9 var alla samlade för att ta en taxi ut till ett färjeläge. Vi skulle till Kinas 3:dje största ö.....Chong Ming Island. Det var tur att vi hade en som talade kinesiska med oss......
Här fanns det inte några taxibilar med taxameter. Det gällde att köpslå!
Jessicas goda vän Angela gjorde ett bra jobb.
Sedan blev det en trevlig färjetur på 45 minuter.
Väl framme på ön, behövde vi en taxi till nationalparken. Nu gällde det att köpslå igen!
Det fanns andra fordon också, men det hade tagit för lång tid......
 
Väl framme i nationalparken började det givetvis regna. Det blev en hel del skylande.....
Glass och paraply....nästan som en svenska sommar.
 
Vi hade planerat att cykla runt i parken, för den är ganska stor, men istället fick det bli tåget.
Synd på den fina parken, att vi inte fick chansen att strosa runt här.
Det är definitivt en vacker park!
På helgerna lär det krylla av folk, men nu var vi nästan ensamma......
 
Det var inte mycket lönt att stanna kvar i parken. Angela fixade en chaufför som kunde ta oss till den lilla ekologiska byn, som var vårt nästa mål. Här skulle vi börja med att äta lunch.
När vi kom till restaurangen blev det ett kärt återseende. Jessica och Angela hade ätit där 2 gånger förut, men tydligen gjort ett starkt intryck. Det blev ett mycket varmt mottagande!
 
Det var riktigt gott.....och för all denna mat och öl betalade vi 45:- per man!
 
Nu skulle vi gå till de ekologiska odlingarna där restaurangägarinnan odlade sina egna grönsaker.
 
Det var en skön promenad ut till odlingarna även om det duggade lätt hela tiden.
Det finns alltid lite att titta på i de olika trädgårdarna. Som denne lille katt som sökt skydd undan regnet.
 
Sesamfrön på tork.....
 
....och så lite gäss inne i en frodig trädgård.
 
Så kom vi då ut till odlingarna......här fanns bomull, jordnötter, squash, majs, vindruvor och mycket, mycket mer...
 
De hade vindruvor till försäljning till ett billigt pris, så visst handlade vi.....
Att det dessutom fanns viss djurhushållning ute på åkrarna vittnade denna nyfikna get om......Han höll ögonen på oss hela tiden.
Det var verkligen roligt att få se bomullsplantor på nära håll......
 
När vi skulle gå, kom denne man fram och ville visa sin fångst.
Han höll 2 levande fåglar i vingarna.......vi var inte imponerade......
Så var det då bara till att traska hemåt igen med våra vindruvor och även några majskolvar.
Vi hade en rätt lång resa tillbaka framför oss....med bil, båt, buss och tunnelbana.
Klockan han bli halv 8 innan jag var tillbaka i lägenheten.
 
Den kvällen somnade jag verkligen ovaggad. Det hade varit en härlig dag full med nya intryck!
 
På fredagsmorgonen kom Mahjonggänget som planerat. Idag kom Annika och Eva också med för att titta på och eventuellt börja spela med oss.
Efter mahjongen åt vi lunch på den vegetariska restaurangen som Håkan och Tore hade visat oss. Jag gillar den starkt, men tror inte att den gick hem riktigt hos mina mahjong-vänner.
 
Vi hade planerat att sticka till Fabric efteråt och hämta upp våra kläder, men det blev lite sent så vi beslöt att ta det en annan dag. Istället blev det lite shopping på Uniqlo och Marks&Spenser.
 
På kvällen gick Kurt och jag ut och åt på våra lilla lokala, Italienska, restaurang Bella Napoli.
Det var längesedan vi åt italienskt och delade en flaska vin.
Så mysigt!
.....och så har det då redan hunnit bli helg igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0