Nu har vi firat Fina Stina!

Denna veckan har börjat lugnt.
I måndags tränade jag och handlade mat och tog det allmänt med ro.
Fast.....i tisdags skulle jag träffa gänget igen. Vi hade hela dagen planerad, med Fejken, Xianzifang och middag på kvällen för att fira att Stina fyllt 50 år. 
Vi träffades på Fejken klockan 10.30.
Vi skulle bara introducera vår nya vän Annsofie till Fejken-handlandet.....fast vi kunde inte låta bli att handla vi heller. Det blev en ny Rado klocka för min del.
 
 
Tiden går fort när man har roligt, så vi hann inte med något Xianzifang. Det blev snabblunch på en New Zeeland restaurang på Dagu Lu istället. Vi skulle ju träffas igen allihop, lite senare på kvällen, för att fira Stina.
 
Efter lunchen gick jag inom Nepals konsulat och hämtade våra pass. Så, nu är Nepal visumet fixat......nu gäller det bara att vi får våra visum till Tibet också.....
 
Så var det då dags att ge sig ut för att fira Stina.
Regnet hängde i luften, så Cathrin och jag vågade inte chansa. Vi gick hemifrån redan 17.20 för att förhoppningsvis få tag på en taxi.
Det var inga problem alls, så vi var först på Maya!
Maya, som ligger på 568 Julu Lu, är en av de bästa mexikanska restaurangerna i Shanghai.
De hade ett fint bord reserverat åt oss!
 
Vi skulle träffas redan klockan 6 så det hade inte hunnit komma några andra gäster heller.

Det blev en hellyckad kväll!
God mat och dryck, trevliga människor och perfekt service!
....och Stina verkade riktigt nöjd med uppvaktningen!
 

När vi skulle hem på kvällen hade det börjat regna rätt rejält......men då gick det inte att få tag på någon taxi. Vi fick helt enkelt gå hem i regnet.
Det var riktigt skönt!
Äntligen lite svalare väder.....fast visst var vi dränkta när vi kom hem.
 
Trots regnet var matköken i full gång!

Idag har varit ännu en lugn dag. Yoga i förmiddags med promenad dit och hem......annars har jag inte gjort mycket. Kurt är dessutom ute och äter med kollegor, så det är nästan lite väl lugnt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0