Elin och Majen har kommit! (2013-10-12)

Nu var det några dagar sedan jag skrev på bloggen.
Elin och Majken har nämligen kommit till stan!
Veckan efter Tibet hade jag fullt upp med att skriva ifatt om resan.
Nåja, lite annat hade jag kanske för mig....
På torsdagen stack Cathrin, Lena och jag till Fabric för att hämta upp lite kläder som vi hade beställt. Jag var fast besluten att inte beställa något nytt.....fast en liten skjorta till blev det visst ändå.
Efter Fabric blev det lunch på Coconut Paradis på Fumin Lu.....och sedan lite pedikyr och manikyr.
En heldag alltså!
 
Det blev en helkväll också, på torsdagen!
Kurt ville jag skulle hänga med honom ut med ett par leverantörer. Vi bokade bord på "M on The Bund". Ingen av oss hade ätit där förut, men det är tydligen ett "Måste" när man bor i Shanghai.
Restaurangen ligger på 20 Guangdong Lu, precis i korsningen mot Zhongshan Lu.
.......och så hissen upp till 7 våningen.
Bästa läget i stan?!?
 
 
Det var en underbar  terrass! Dessutom hade de god mat!
Det fanns lite varierande rätter att välja mellan......jag åt en maroccansk vegetarisk rätt och Kurt åt en Beef Wellington.
De är kända för sin Pavlova dessert, så den fick vi ju smaka.
Den levde upp till förväntningarna!
 
På hemvägen blev det givetvis den sedvanliga promenaden utmed Nanjing Lu.
 
Lite musikunderhållning var det även ikväll.
 
På fredagen var det Mahjong som vanligt. Idag var det Nera som höll i det.....
God frukost, lite mahjongspel och så en trevlig lunch på en närliggande restaurang.
Samma koncept varje fredag och lika trevligt varje gång.
Idag åt vi på Coconut Paradise.....igen, fast inte den på Fumin Lu.
Denna restaurangen låg på Ferguson Lane.
Jag har inte varit i dessa områdena så mycket förut och aldrig riktigt förstått vad Ferguson Lane var för något. Det är faktiskt riktigt trevliga kvarter med många restauranger som kan vara väl värda att besöka.
Efter Mahjongen blev det en rask promenad hem igen.
Nu skulle bloggen om Tibet avslutas och huset städas.....på lördagsmorgonen skulle ju Elin och Majken komma!
.....och de kom!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0