Shopping shopping!

Nu var det dags att uträtta lite ärenden. Shanghai är trots allt ett shoppingparadis!
Vi började dagen med att ta en taxi ut till Hongqiao Pearl City. Jag räknade med max en timme på detta stället, men ack vad jag bedrog mig......Vi var nog här i närmare 3 timmar.
Det var roligt att handla smycken med sin syster. Vi tittade efter ungefär samma saker och lockade varandra till många bra köp. Att ta kort här, glömde jag av totalt!
Anledningen till att vi lämnade pärlmarknaden, var nog mest för att jag blev hungrig och inte kunde fokusera längre.
 
Vi tog en taxi hem med våra smycken, tankade lite energi och promenerade bort till Fejken.
Det behövs mer än ett besök till Fejken, så jag såg detta första besök mest som en övningsrunda.
Klockor var emellertid lätt. Då går man till Panny på första våningen, stånd 54.
Om man hälsar från sina svenska vänner och säger att man har blivit ditskickad, så har hon fasta bra priser och mycket bra kvalitet.
Visst kan man bli lite förvånad när man kommer dit, för det syns inga klockor.....Fast då plockar hon undan lite kläder och öppnar lönndörren, så är det bara till att stiga på.
 
 
Vi ville gärna köpa några Longchamps väskor också, men jag var osäker på priset. Vi spenderade en del tid på att gå runt och fråga på priset och gjorde lite små förhandlingar. Jag tyckte 30 till 50 kronor kunde vara lagom. De flesta protesterade, men skam den som ger sig......ett stånd accepterade och det är allt som behövs. Vi betalade 40 för den ena storleken och 50 för den andra. När man väl har fått ner priset på en vara i ett stånd, verkar alla andra acceptera det också.
 
Ikväll skulle vi ut och fira min goda vän Lydia på hennes födelsedag.
Vi var ett gäng som skulle träffas i TianZiFang vid Taikang Lu.
Det passade bra, för detta är definitivt ett område jag ville visa Birgitta.
Vi tog en taxi så vi var nere vid Taikang Lu vid 5-tiden. Nu hade vi en timme på oss att bara strosa rundor i området. Här finns mängder med små restauranger och boutiquer.
 
Vi skulle träffa de andra på Teddy Bear Café. Konstigt namn......fast kanske inte när man ser vad de håller på med här. Vi hade ett bord reserverat åt oss på andra våningen. På vägen upp sitter denna kvinnan och syr nallar.
Hela restaurangen är full med nallar........
Fast maten de serverar är Thailändsk.
 
Efter middagen skulle de andra sätta sig på någon annan uteservering och ta en drink, men här vacklade jag. Birgitta och jag promenerade hem istället. En timmes promenad.....det var precis vad jag tålde.  När jag kom hem kröp jag ner i sängen med frossa, men somnade inte förrän framåt småtimmarna.
Trodde verkligen att jag hade influensa på gång.......Men icke.....på morgonen mådde jag prima igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0