Nu bär det av till Sverige igen! (2013-11-13)

Om cirka en och en halv timme lämnar jag lägenheten för att flyga till Sverige igen.
Packningen är klar och lägenheten i hyfsat skick.
 
Hela måndagen satt jag och skrev blogg. Jag ville ju hinna berätta om vår fantastiska resa innan jag kommer hem till alla barnbarn.
Mitt i alltihop knackar det på dörren!  Det var Tore med hunden Bosse, som tittade förbi.
Ett spontanbesök av en granne. Så trevligt!
Då känns det verkligen som hemma.
 
Tisdagen var något av en bonusdag.....jag hade nämligen fått för mig att det var då jag skulle flyga. Nu hann jag packa på förmiddagen och ändå träffa vänner på årets sista Shanghailunch.
Jag tog en rask promenad, uträttade ett ärende på vägen och kom fram till Coconut Paradise på Fumin Lu strax innan 12.....till en nästan tom restaurang.
Det dröjde inte länge innan den fylldes upp.
Vi satt kvar och snackade länge och väl.
Efter lunchen fortsatte Cathrin och jag till nagelstället och fick manikyr.
 
På kvällen hade Kurt och jag en avskedsmiddag på Bella Napoli.
Det dröjer inte länge förrän han också kommer till Sverige, men min avresa markerar i alla fall slutet på vår höst i Shanghai.
 
Nu är jag redo för Sverige!
Den 17 januari kommer jag förhoppningsvis att vara tillbaka igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0