Tillbaka i Shanghai!

Torsdag och dags för Tai Chi!
Jag är så glad för att jag kom med på denna kursen. Vår instruktör är mycket professionell. Han lär oss inte bara rörelserna, utan varför man gör dem och tankesättet bakom Tai Chi.
Detta är kinesisk kultur som jag inte hade velat gå misste om!
Denna gången var det inte bara Kerstin och jag......fyra ny kvinnor kom med i gruppen.
Efter vår lektion fikade vi och sedan stack jag in en snabbis på Carrefour som ligger tvärs över gatan från vår Tai Chi sal.
Carrefour är en gigantisk fransk matkedja där många av mina vänner brukar handla. Det har legat lite långt bort för mig, men kommer jag nu hit en gång i veckan så får jag ju passa på.
.
På fredagen hade jag ett tandläkarbesök, så tyvärr det blev ingen Mahjong för mig. Dessutom skulle jag vara fastande efter frukosten eftersom jag skulle göra en coloscopi på lördagen.........alltså ingen lunch heller med Mahjong-gänget.
Fast.....hänga med till Fabric för att hämta upp kläderna som vi hade beställt....det kunde jag göra. Klockan 2 mötte jag upp med mina vänner utanför South Bund Fabric Market.
Det här är rolig shopping!
Jag hade väl kunnat sy upp kläder i Hong Kong också, men här vet jag ju vilken skräddare man kan lita på. Dessutom har jag bra smakråd med mig.
Det blev 2 chanel-jackor á 350:- , 2 linneklänningar á 280:- och en kavaj för 300:-. Allt skräddarsytt med bra passform! Så här kan det se ut efter en shoppingdag i Shanghai!
.
På lördagen klockan 10 skulle jag infinna mig på sjukhuset för att göra en coloscopi. Det var en del av hälsoundersökningen och den visade att jag verkar vara frisk på alla sätt och vis.
Precis som jag känner mig!
Fast det fick bli en mycket lugn helg.......
.
Idag, måndag, har jag väntat på vatten hela dagen.......
Under tiden har jag städat, tvättat och förberett lite påskmat.
Det blir ju Påsk här i Shanghai också!
Imorgon ska jag på utflykt med SEA igen så då kommer inget husligt att bli gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback