Första lunchträffen i Shanghai!

Måndag morgon och jag ska träffa Lydia på Kabb för att äta lunch.
Tyvär var vårvädret borta idag och det regnade. Dessutom varnades det för mycket dålig luftkvalitet. Det fick bli taxi ner till Xintiandi, där Kabb ligger.
Det var verkligen roligt att få träffa Lydia igen!
Kabb var också en trevlig bekantskap! Det var första gången jag var där, men definitivt inte den sista.......jag ska faktiskt dit igen redan på onsdag....
På vägen hem gick jag inom Barnklädesmarknaden på Pu'an Lu. Jag hade fått en beställning av Malin på några mycket bra mysbyxor som jag hade köpt tidigare. Kurt ska ju tillbaka till Sverige redan denna veckan så det blir snabbleverans.
Härifrån gick jag vidare till City Shopen och Baker&Spice. Det gäller att fylla frysen med lite basvaror som jag inte kan köpa i vår lokala affär.
Det är så skönt att slippa gå ut och äta varje kväll!
Det märks verkligen att det börjar närma sig det kinesiska nyåret. Staden är pyntad!
....och gissa vilket år det är....?
Just det.....Ormens år. Både Kurts och Fridas år, vad det nu innebär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback