Åter en mysig helg!

Sist jag skrev påstod jag att det var helt ok att bara vara själv hemma. Det tar jag tillbaka!
Jag kände mig verkligen ensam....... Dagarna blir mycket långa om man inte har några aktiviteter inplanerade. Då var det ändå bara torsdagen som jag satt själv.......Stackars Kurt som har fått tillbringa så mycket tid ensam här.
På fredagen spelade jag Mahjong. Trevligt som vanligt! Stack hemifrån kl 9 och kom inte hem förrän vid 3-tiden.
Kvällen var ändå ensam......
Så mysigt att få hem Kurt igen på lördagen!
Det blev ingen vila för Kurt när han kom hem. Han tog en sväng till gymmet, sen var han redo att sticka ut med mig. Vi började med middag hos vår lille Italienare upp i "byn".
Efter en mycket god middag traskade vi ner till Peace Hotel på Nanjing Dong Lu. Vi hade reserverat bord i jazzbaren för att vara säkra på att komma in. Det blev en härlig promenad utmed en neonbelyst Nanjing Lu. Som vanligt var det full aktivitet!
Peace Hotel är verkligen ett anrikt hotell och det hör till ett av alla "måsten" att besöka jazzbaren. Tyvär får jag väl säga att även husbandet var lite historiskt......
Det var mer anrikt än bra jazz.......Vid 10-tiden ersattes de emellertid av en yngre upplaga som var avsevärt bättre.
Det var första gången för mig här, men Kurt hade varit här en gång tidigare med kollegor. De hade lyckats få bord utan att reservera. Då kostade det inget inträde, men man var tvungen att beställa för 100yuan per person. Vi räknade givetvis med att detsamma skulle gälla om man reserverade bord, men så är inte fallet........
Om man reserverar bord ska man beställa för 750 yuan per bord. Rent hutlöst om man bara är 2 personer! Tack och lov slapp vi undan eftersom vi inte hade blivit informerade om det när vi ringde.
Jag är ändå inte så intresserad av att komma tillbaka. Vill man lyssna på bra jazz, så finns det mycket bättre ställen att gå till. Den stora behållningen med detta besöket är nog den fina byggnaden.
Nu var det dags att gå hem och krypa till kojs. Det blev en lång dag för Kurt som nyss kommit hem från Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback