Kalendern börjar redan bli fullbokad!

Måndag morgon!
Idag skulle jag träffa Stina, Lena och Annika på lunch och så vidare till tygmarknaden på Lujiabang Lu.
Vi åt lunch på et nytt ställe som Stina hade hört talas om, Tock's Montreal Deli på 221 Henan Zhong Lu. Jag hade tänkt mig en sallad, men när man kom in fick man genast smaka på deras specialitet. Rökt kött!
Det var nog det godaste kött jag någonsin smakat.....det bara smälte i munnen.
Visst fick det bli en "Smoked Meat Sandwich"! 
 
Efter lunchen tog vi en gemensam taxi ut till Lujiabang. Som vanligt beställde jag mer än jag hade tänkt mig......Jag hade tagit med ett par linnebyxor och ett par shorts som jag ville få kopierade, men dessutom beställde jag en trenchcoat och ett linne. Lena och Stina har stenkoll på de olika skräddarna, så det känns rätt tryggt att beställa kläder när man går med dem.
 
Kurt är ute på tjänsteresa, så det blev en lugn kväll i ensamhet för mig. Jag hade tänkt gå och lägga mig tidigt.....och det gjorde jag.....fast inte somnade jag inte.
Nu börjar jetlaggen kännas jobbig. Det blev inte många timmars sömn i natt heller.
När klockan ringde 7 i morse hade jag lätt kunnat sova vidare i flera timmar.
Fast.....idag var det ju månadsfika med Svenska Klubben.
Det är alltid roligt att gå dit, speciellt i början på säsongen, för att se om det har kommit några nya trevliga människor.
 
Idag hade jag bestämt mig för att promenera igen. Efter söndagens åskstormar så har faktiskt temperaturen gått ner lite. Idag var det bara 30° ute. Dessutom en svag bris......
Jag hade kameran i beredskap. Idag skulle promenaden dokumenteras!
Det första kortet tog jag precis utanför vår port, på det fina lilla vattenfallet på vårt compound.
 
Sen blev det en varierad promenad både vid trafikerade gator och genom fina parker.
Tro det eller ej, men Shanghai är en grön stad.....med dålig luft.
 
Idag skulle Månadsfikat hållas på Starbucks i Xintiandi .
Det var många som slöt upp!
 

Trots allt tjatter från oss damer, så kunde denne gentleman lugnt sova vidare vid bordet intill oss.
 
Efter fikat blev det en trevlig, men svettig, promenad hem igen.
Denna gången gick jag helt andra vägar och genom helt andra parker.....

 
 
När jag väl var hemma igen efter nästan 2 timmars promenad i värmen så kände jag mig rätt färdig för dagen.....fast klockan var ju inte mer än 1.....
En liten sväng till "ICA" sen får det bli till att uggla framför datorn.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0