Tillbaka i Shanghai

När vi kom tillbaka till lägenheten stod fortfarande badkaret och toalettstolen i vardagsrummet. Jag kanske inte nämnt det förut, men vårt badkar skulle bytas ut. De plockade ut det gamla badkaret innan vi åkte till Xinjiang på semester, men levererade inte det nya förrän torsdagen innan vi åkte till Xi'An.
Jag ringde till fastighetsskötaren för att konfirmera att de verkligen skulle komma på måndagen och installera badkaret. Nej....de hade inte tänkt komma förrän på onsdagen och då skulle de göra allting klart. Eftersom jag inte gillar att ha hela vardagsrummet belamrat med badrumsinredning så protesterade jag vilt.
En timme senare kom ca 8 karlar. Nu skulle badkaret på plats!
Det var tur att jag insisterade på att de skulle komma på måndagen, för de var inte klara med badrummet förrän på torsdagen. Måndagen satt jag inne och vaktade dem, medan jag skrev blogg, men på tisdagen kände jag att jag ville ut lite. Då hade jag ju bestämt med Maggan att vi skulle till Restaurangmarknaden. Hon hade varit där flera gånger, men det var första gången för mig. 
 
Jag visste att den låg på Aomen Lu, men det var tur att hon var med, för att hitta ingången hade inte varit lätt.
Här finns allt man kan tänka sig behöva i ett hushåll eller i en restaurang. Jag köpte äntligen en juicepress som jag hört att folk köpt här. Den såg inte ut att vara så effektiv och billig var den, men jag vågade mig på ett försök. Nu gör jag enkelt mina egna morotsjuicer med ingefära!
Efter besöket på Restaurangmarknaden letade vi efter någon liten restaurang för att äta lunch. Utbudet är väl inte det bästa i detta området, men till slut hittade vi en liten kinarestaurang som såg fräsch ut. De hade inte någon engelsk text på menyn, men vi gick efter bilderna......tyvärr är det inte alltid vad man föreställer sig. Biffen var lever, kycklingen var svamp....fast bönorna var ändå bönor.
 
När jag kom hem igen, rusade jag mina rundor för att köpa hem lite mat. Idag skulle vi i alla fall laga middag hemma. Efter middagen fortsatte jag framför datorn......
Onsdagen satt jag också hemma framför datorn medan hantverkarna jobbade i badrummet. Idag hade jag åtminstone mat hemma så jag kunde laga lite middag. Jag var så inne i mitt bloggande, så jag fattade inte vem det kunde vara när det knackade på dörren vid 10-tiden. Det var givetvis Annika o Bosse som kom tillbaka, nöjda och glada, efter en trevlig tur till Beijing.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0