Mahjong och lördagsdrink

Fredag morgon och regnet vräker ner. Jag tyckte ändå att jag skulle gå till Mahjongen som skulle vara hos Martina Bjuvenius denna gången. Jag räknade med att det skulle ta ca 1 timme att gå. Med paraplyet i högsta hugg började jag min promenad. Jag känner mig rätt hemma med gatorna så jag vågade gena lite här och där.......fast det skulle jag inte ha gjort. Efter att ha gått en halvtimme tittar jag upp under paraplyet och inser att jag är tillbaka på ruta ett....Beijing Lu igen...Vet inte riktigt hur det gick till, men nu fick det bli en taxi.
Det var riktigt kul att få spela Mahjong igen och friska upp alla regler.
Fast visst var jag ringrostig!!
Efter Mahjongen tog vi en snabb sopplunch tillsammans. Perfekt i detta ruggväder!
Det blev en promenad hem i alla fall, och på vägen såg jag till att handla till fredagsmiddagen. Jag ville inte ut i rugget igen.

På lördagen vaknade vi åter till en solig dag. Härligt!
Kurt var ledig, men vi hade ingenting planerat. Det blev en sväng till gymmet på morgonen, innan vi gick bort till parken för att sitta i solen och plugga lite kinesiska.
Ikväll hade vi bestämt oss för att sticka till lördagsdrinken med Svenska klubben. Första gången för mig på nästan 5 månader! Så kul att få träffa lite folk igen! Det blev både gamla och nya ansikten. Det är alltid lika spännande att gå hit, man vet aldrig vad för människor som dyker upp. Bl a träffade vi en svensk kapellmästare som har börja jobba för JZ Club. Han spelar där varje måndag, men dessutom är han runt i andra städer och hjälper till att sätta upp storband. Så....på måndag bär det av till JZ Club. 
Efter drinken gick vi i samlad tropp till Abbey Rd för att äta middag.
Det var första gången på Abbey Rd (som restaurangen heter) för Kurt och mig. Det var mycket rikliga prtioner av hyfsat god mat, till ett mycket rimligt pris. De har ofta livemusik på detta stället och då är det Beatles musik som gäller.....därav namnet på restaurangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0