Dags för lite turistande igen

Idag var det dags för lite mer turistande. Jag såg på Facebook att en god vän hade varit i Oibao Old Town och verkligen gillat det.....Kurt och jag var där en lördag förra våren och tyckte mest det var trångt och rörigt. Fast det kanske är bättre om man kommer på en vardag. Vi bestämde oss för att göra ett besök. Hit tar man sig lätt med tunnelbana, men för att fixa tunnelbanan med barnvagn, så gäller det att undvika rusningstid. Vi kom iväg vid 11-tiden och det gick hur bra som helst. Vad det gäller Qibao, så blev nog vårt omdöme detsamma denna gången. Trångt och rörigt! 
Klockan 2 var vi på väg tillbaka igen i tunnelbanan. Vi hoppade av vid Jing'An Templet för att ta en titt på det också. Här lät jag Elin och Mattias gå in själva.....alltför mycket trappor för att vara lämpligt för barnvagn. Istället tog jag en skön promenad med Julia i Jing'An parken som ligger mitt emot.
Väl hemma igen, kunde Mattias sticka till gymmet en sväng(Elin och jag hade redan varit där på morgonen). Vi beställde hem lite mat genom Sherpa's igen och så stack Elin och Mattias för att göra lite "Night Sightseeing". Pearl Tower by night!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0