Ytterligare två intensiva dagar

Först vill jag bara säga att det var trevligt att så många hörde av sig och berättade att ni verkligen läser det jag skriver. Då känns det mer som om man har någon att resonera med. Annars blir det som om jag sitter och pratar för mig själv.......vilket jag i och för sig är rätt bra på....

Igår bestämde Kurt och jag att vi skulle äta lunch tillsammans. Mysigt! Vi hann med både sallad på Element Fresch och kaffe o kaka på Baker & Spice. Sen var det dags för honom att sticka till flygplatsen för första turen i en serie affärsresor. Nästa gång vi ses blir faktiskt hemma i Sverige.....nästa vecka. Kan inte fatta att jag ska hem en sväng igen. Det blir 20 dagar i Sverige för mig denna gången.
När Kurt och jag hade skiljts åt, mötte jag upp med Cathrin istället. Vi hade bestämt träff med Marianne ute på Fejken i Pudong.
Nu skulle Marianne visa Cathrin allt som hon visade mig i våras. Var man handlar bäst!!
Visst handlade vi.....mycket mer än vi tänkt oss, fast det är ju så billigt!
Nu har jag köpt nog på ett tag.......
Gräsänkor som vi är, avslutade Cathrin o jag dagen med att gå ut och äta en bit mat tillsammans. 

Idag var det dags för utflykt med SEA igen. Nu skulle vi till Guyi Garden och Nanxiang. Det var en underbar dag och massor med trevliga människor. Vi började i Guyi Garden. Här var verkligen vackert, men tyvärr blev det lite för drygt. Vi hade guide med oss, men det var svårt att uppfatta vad hon sa ute i parken. Det hade nog varit bättre om vi bara hade fått gå och njuta.
Efter parken fortsatte vi till Nanxiang som är välkänd för sina Steamed Dumplings. Det var en helmysig stad med många små gränder och kanaler. Innan vi satte oss på en restaurang för att provsmaka läckerheterna, hann vi även med Yunxiang Templet.
Detta tempel var nog utflyktens höjdpunkt. Det lär härstamma från Liang Dynasty AD 505 och här har bott mer än 700 munkar.  

Imorgon är det dags för nästa SEA utflykt. Ingen bussresa denna gången...... Nu ska vi träffas vid Yu Garden och få en riktig guidad rundtur. Det kan behövas även i ens närområden ibland. Vi ska förhoppningsvis också få lära oss lite om Taoism.
Detta blir bara en halvdagsutflykt och det räcker gott. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0