Måndag igen!

Jag hade mina funderingar på att lägga av med den här bloggen. Tveksam till om den blir läst överhuvud taget.
Fast.....så låg jag där i sängen och funderade på vad jag egentligen gjorde i förra veckan och insåg att det nog är bäst att jag skriver ändå, för min egen skull. Det kändes ju som om jag hade haft en intensiv vecka, men jag kunde inte komma på varför.

Nåväl, torsdagen var något av en vilodag. Det var ju då jag bloggade, tränade och tog det allmänt lugnt. Min sociala aktivitet inskränkte sig till en fika med Marianne på favoritcaféet "C'est la vie".
Fredagen blev också en mysdag. Majongen hade tyvärr blivit inställd, då flera var bortresta eller upptagna på annat håll. Kerstin och jag bestämde oss för att gå ut och äta lunch tillsammans istället. Vi tog en promenad nedåt French Concession och satte oss på en mysig uteservering. När vi var klara föreslog Kerstin att vi skulle ta en pedikyr eller manikyr. Nytt för mig!!
Vi gick till ett litet ställe som heter "Sincere & Lively Nail Care" på 699 Julu Lu. Detta kan verkligen rekommenderas! Jag fick en underbar fotbehandling för 108 yuan (108:-), och Kerstin tog en manikyr.
Sedan var det dags för "Fredagsmys" även för Kurt och mig. Jag var beredd med en GT, samt lite chips och nötter när Kurt kom hem från jobbet.....Fast sen drog vi ut på stan istället för den traditionella middagen och TV-kvällen.
Vi hade tänkt hitta någon ny och spännande restaurang nedåt Nanjing Lu, men hamnade på The Wooden Box. Här är ju så mysigt att sitta......men vi borde ha kommit ihåg att maten är usel. Det var trots allt trevligt att få sitta här ett tag, och efter maten traskade vi vidare igenom staden. På hemvägen gick vi utmed Nanjing Lu. Det är underbart att bara gå här på kvällarna. Det känns nästan som om man var i Las Vegas...fast jag har ju aldrig varit där förstås...

På lördagen ringde klockan precis som vanligt. Nu skulle vi upp och iväg på Familjedag med Tetra Pak. Det skulle hållas ute på Tetra Paks fabrik i Pudong. Vi mötte upp med en av Kurts kollegor med familj redan på bussen som tog oss dit.
Här var det fullt med lekar och tävlingar! Det var riktigt kul...allra helst för att jag fick lära känna Kurts kollega Samsong och hans familj. Tyvärr pratar inte hans fru engelska, och han påstod att hans barn inte gjorde det heller....fast visst kunde de engelska....bara blygheten släppte. 
Kurt och jag avvek vid 13-tiden för att hinna varva ner lite innan vi skulle på lördagsdrinken med Svenska Klubben. Idag var den inbokad på den australienska restaurangen Kakadu. Detta var ett nytt ställe för oss som inte ligger så långt från Taikang Lu och The Melting Pot (Två av Frida's favoritställen). En mycket trevlig restaurang! Näst intill samtliga stannade kvar och åt middag. Det var riktigt gott! Efter middagen drog Kurt och jag, samt några till, vidare till musikbaren The Melting Pot. Det var fullsmockat på baren, men efter ett tag så fick vi faktiskt ett bord. Tyvärr Frida, så var det inte ditt husband som spelade.....fast de var duktiga ändå.

Söndag....vilodagen! Visst var det en vilodag, fast lektion i Kinesiska och en rejäl genomkörare på gymmet blev det.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Kvarnström

Jag läser din blogg varje vecka, tycker det är roligt att höra vad ni gör och får uppleva. Fortsätt skriv!

2011-09-26 @ 07:12:37
Postat av: Gunnel

Visst läses din blogg - misströsta ej! Det är spännande att läsa vad ni har för er. Det blir dock inte så ofta jag skriver tillbaka - här har vi ju inte så mycket nytt att rapportera! Kram Gunnel

2011-09-26 @ 18:41:39
Postat av: Staffan & Caroline

Vi läser för fullt vi också, fortsätt uppdatera! :D

Ha det fint och hälsa Kurt!

2011-09-26 @ 22:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0