Våra första nattgäster på Beijing Xi Lu 758

Nu har vi fått våra första gäster här i Shanghai. Familjen Rose från Paris.
När vi hälsade på Frida i Paris fick vi bo hos familjen Rose och när de hälsar på sin dotter Camille i Shanghai så kan de bo hos oss. Ett perfekt arrangemang!

Familjen kom i jetlaggade söndags morse, men den dagen blev det inte mycket att vi umgicks.
På måndagen däremot stack vi tillsammans till Fabric Market. Frida och jag hade inte vågat oss dit tidigare, så nu fick vi lite draghjälp. De hade med sig en hel del kläder hemifrån som de ville ha kopierat, medan Frida och jag beställde nytt. Frida hittade visserligen en redan uppsydd klänning som hon fick omsydd direkt.
Mina 2 klänningar ska vara färdiga på måndag....hoppas jag. Sen gäller det att hitta tillbaka till rätt bås också. Det var 3 våningar med uppemot 50 bås på varje.....hoppas jag hittar rätt.....

På kvällen hade gick vi till en restaurang som heter Di Shui Don där det serverades mat från provinsen Hunan.
Mycket gott och mycket kryddigt!

Tisdagen var fullbokad för Frida och mig, både med lektion i kinesiska och Mahjongkurs, så våra gäster fick klara sig själva. Fast på kvällen strålade vi samman igen för att gå på Teppanyaki. Det blev en restaurang som heter Hong Zhuang Teppanyaki som ligger på DongHu Lu. Detta kan vi verkligen rekommendera. Det var en av de bästa middagarna vi har ätit sedan vi kom till Shanghai. Det kostade 180:- per person och då fick man äta och dricka så mycket man kunde.......och vi kunde mycket.....
Mätta och nöjda gick vi härifrån och promenerade vidare till BeeDees där Frida spelade lite för oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0