Ny vecka - Nya möjligheter

Måndag och matlagningskurs på schemat. Nu skulle här bakas dumplings och kinesiska vårrullar!
Att baka dumplings var mer pillegöra än jag hade trott.
Inte blev mina dumplings lika fina som frökens precis, men goda blev de.

Efter matlagningskursen gick vi vidare till Kurts jobb. Här skulle vi få en 2 timmars genomgång om kinesisk kultur. Det var mycket givande!
Vi bestämde med läraren att han skulle undervisa oss i kinesiska också, så nu drar det igång.... eller nästa vecka närmare bestämt.
Vi ska ha lektioner 3 gånger per vecka, 1.5tim åt gången. Det ska bli riktigt spännande, fast lite skrämmande är det också. Kan en gammal kärring som jag lära mig ett nytt språk???

Det blir nog en "hemmakväll" på hotellet för mig ikväll också. Fast gå ut och äta måste vi nog.
Tyvärr har jag fått en rejäl förkylning och känner mig inte helt i toppform.
Fast........Frida ska ut och spela ikväll också..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0