Musiken för oss samman!

Dagen startade åter med en lektion i kinesiska.
Nu känns det definitivt inte som om jag kommer att kunna lära mig det här språket.
Allt känns helt plötsligt alldeles förvirrat. Det är rena rama kinesiskan!!
Hoppas det blir bättre på nästa lektion.......
Direkt efter lektionen stack vi ner till gymmet som vanligt.
Lite uppvärmning med crosstrainer, styrka, och så ett yoga pass.
Yoga är helt nytt för mig och frågan är om det är rätt att börja med det när instruktören bara pratar kinesiska.
Jag vet i alla fall hur det låter när de säger att vi ska andas in och ut....åtminstone en liten början.

Efter träningen passade jag på att sätta mig i vår underbara innergård ett tag och försöka få klarhet i dagens kinesiska. Lite klarare kanske, men det är långt kvar....

Snart kväll, Kurt var ute med affärsbekanta, så jag passade på att följa med Frida på hennes upptåg.
Vi åt en god middag och så tog vi en taxi ut till ett av Shanghais ytterområden, Hongqiao.
Här hade Frida bokat in en spelning. Vi hade inte en aning om vad vi skulle förvänta oss. Vi blev något förundrade när vi gick in genom en smått shabbig port och letade oss upp till ett litet rum på andra våningen. En lite musikstudio?! 
Här mötte Max oss. En kanadensare som drar ihop musiker som träffas och spelar för varandra. Det blev en mycket trevlig kväll tillsammans med likasinnade. Frida fick kontakt med nya musiker och fler ideer om var man kan spela.
Nu är även lördagseftermiddagen inbokad med spelning. Lördagskvällen hade hon redan bokat in.
Dessutom lärde vi känna Nancy som håller i en kör som det betämdes att Frida ska sjunga en del med. Vi hade en del andra gemensamma punkter med Nancy. Hon är gift med en svensk som har sin familj utanför Skillingaryd i Småland. Hon har dessutom bott i Köpenhamn i 12 år, samt bodde i Lausanne samtidigt som vi bodde där.
När hon sedan började prata om sin väninnas dotter som bor i Lund, så visade det sig att Frida kände till henne.
Är världen liten eller??

När kvällen var över här, så drog vi vidare till BeeDees. Detta har blivit ett av Fridas stamställen. Det är även här som hon ska spela på lördag kväll. På tisdagar och torsdagar har de "Open mic".Då är det fritt fram för alla som vill upp och jamma. Mycket trevligt!
Fast så här skulle jag inte orka hålla på varje kväll.......även om jag bara är åskådare.


Kommentarer
Postat av: Bi

kul

2011-04-15 @ 12:07:03
Postat av: Bi

kul

2011-04-15 @ 12:07:50
Postat av: Bi

Jag kollar nästan varje dag, så fortsätt skriva och fotografera.

kram Bi

2011-04-15 @ 18:44:20
Postat av: Bi

Jag kollar nästan varje dag, så fortsätt skriva och fotografera.

kram Bi

2011-04-15 @ 18:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0