Lunch med Svenska klubben och så vidare ......

Så var det dags för min första lunch med Svenska klubben. Spännande!
Jag mötte upp med Kerstin utanför tunnelbanan för att få hjälp med att hitta dit.
Tänk så smidigt...här tar vi tunnelbanan direkt till ifc Mall i Pudong, där restaurangen skulle ligga, tar hissen upp och så är vi framme!
Så kan vi tydligen göra även om vi ska storhandla. Det gäller bara att veta vart man ska förstås.

En mycket trevlig lunch med otroligt fräsch och god italiensk mat. Ännu en restaurang att lägga till favoriterna.

När jag kom tillbaka till min sida floden (Puxi) hade jag bara tänkt gå tillbaka till hotellet, fast vad skulle jag där och göra....Jag ringde Frida som var ute på egen sightseeing och vi strålade samman.
Hon visade mig ett område som hon hade upptäckt, Xintiandi, ett härligt gatstensbelagt område med boutiqer och smårestauranger....vilken del av världen är vi egentligen i nu??
Nu tänkte vi dra oss hemåt, men så hamnade vi i helt andra kvarter....detta måste vara antikmarknaden som folk pratar om. Massor med kul grejor! Fast så antikt är det kanske inte även om det är rostigt och kantstött.
Efter lite prutande köpte jag mig ett Mahjongspel med instruktioner på engelska.

Nu var klockan så mycket så vi bestämde oss för att gå direkt till Barbarossa, en mysig marockansk restaurang i Peoples Square, och ta något att dricka medan vi inväntade Kurt som skulle komma dit från jobbet.
Det skulle vara live music här ikväll, Frida promotade sig själv genom att lämna visitkort och skiva, vem vet...hon kanske snart kan få spela här också. Vi åt en god middag, men tyvärr orkade vi inte vänta på att musiken skulle komma igång. Vi drog vidare.....

Varför inte gå förbi Bee Dees? Här har de öppen scen på torsdagar. Vi fick mycket trevligt bemötande och satte oss i ett hörn med en öl och väntade på at musiken skulle dra igång.
Mysigt, mysigt! Äntligen fick vi höra Frida spela live!

Imorgon ska vi få lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0