Ask-kurs och Ny i Shanghai-fika!

Två dagar fullt inbokade - Jag hinner ju inte ens skriva i bloggen.

Det var riktigt trevligt at göra askar i måndags....och fina blev de tycker jag.
Vi var hemma hos Anneli på 32:dra våningen och pysslade hela dagen.

På tisdagen var det dags för kinesiska igen och så fika på eftermiddagen med "alla" nykomlingar i stan.
Nu kom jag verkligen ut till en helt annan del av Shanghai - Där barnfamiljerna bor!
Ett inhägnat område med mycket trevliga små villor. Tyvärr glömde jag bort att ta några kort.....
Det är så skönt att Svenska Klubben finns. Man behöver verkligen inte känna sig ensam. Titta in på deras hemsida, http://www.swedishclubsha.se, så ser ni att det finns en hel del aktiviteter att gå på.
En annan länk med aktiviteter fick jag igår på fikat,  http://www.communitycenter.cn/index.asp.
Här har jag anmält mig till något som heter Coffee Connection - Gettin Away From It All: Trips away from Shanghai.
En föreläsning om weekend-resor i Shanghai området som jag ska på på fredag.

Idag hade jag planerat att uppsöka en hel del platser som jag hade fått tips om, men jag vet inte om jag vågar mig ut.
Jag har visst gått och blivit magsjuk........solen skiner ute och jag vill bara ut.
Jag är nog inte så sjuk ändå........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0