Tillbaka till vardagen!

Efter att ha tillbringat en dag med att skriva ifatt på bloggen, så är det full rulle igen.
Cathrin är tillbaka och då börjar vår vardag.
Jag har visat Cathrin min önskelista på vad jag vill göra innan jag flyttar tillbaka och hon hänger på.
 
Igår började vi med Painter Street. En liten gränd in från Wending Lu.
Perfekta stället om man vill köpa en tavla. Hela gatan är full med konstnärer som målar eget, eller kopierar....
Man kan beställa i stort sett vad man vill.
Tyvärr hittade vi inget vi ville ha denna gången.
 
Dags för lunch!
Cathrin föreslog Mexico Lindo, och det var jag inte sen att nappa på. Vi tog en taxi direkt dit.
 
Cathrin och jag har samma favorit här.....Chicken quesadillas!
 
Eftersom vi var så nära Pärlmarknaden, tog vi en sväng dit. Inte för att titta på smycken, utan deras Fejkmarknad.
Här hittade jag tavlor!
Det finns ett litet bås där de säljer fotografier. De brukar vara mycket sega med att pruta här, men idag ville hon visst sälja. Kanske inte jättebilligt, men jag fick dessa 4 tavlor för 150:- styck.
Detta är fotografier som jag länge har gått och sneglat på.
 
Efter Pärlmarknaden drog vi vidare till Blomstermarknaden.
Nu skulle jag få chans att köpa mitt tvättfat.
Ja.....de har ju både blommor, möbler och inredning på denna marknaden.
Först till blommorna!
Här köpte Cathrin på sig lite. Jag tycker inte det känns motiverande att köpa några blommor nu när jag börjar vända upp och ner på lägenheten.
 
....och så fick jag då äntligen köpa mitt tvättfat, som jag planerar att ha på vår gästtoalett i det tilltänkta huset.
Vi får väl inreda toaletten efter tvättfatet.
Mycket nöjd med mina inköp, och tacksam över det trevliga sällskapet och bärhjälpen, var det så dags att dra sig hemåt igen.
Det blev en lugn kväll med film, men jag hann också göra en omgång müssli till. Inte för att vi kommer att hinna äta upp all müssli, men det var lika bra att göra slut på råvarorna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0