Sista lördagsdrinken

Vi var lite sega på lördagsmorgonen både Kurt och jag, men vi hasade oss iväg till gymmet ändå, och det gjorde susen.
Idag skulle vi hämta våra cyklar som vi hade beställt och så skulle vi gå på vår sista lördagsdrink.
 
Det blev lite dyrare än vi hade tänkt med cyklarna. Efter tillägg med 17% moms, lås och lysen, så blev det ca 2 400:- för 2 cyklar.  Fast..........det får vi nog se som rätt billigt ändå.
 
Vi passade på att inviga cyklarna genom att cykla ner till Lördagsdrinken.
Det var riktigt kul att cykla även om jag är lite ovan vid att bara ha handbroms.
 
Drinken skulle vara på ett nytt ställe idag. Brownstone, på 570 Yongjia Lu. Ett mycket trevligt ställe som jag totalt missade att ta foton på.
När vi kom dit, kom Nera och Ronny inglidande på en veteranmotorcykel med sidovagn.
 
Svenska Klubben hade arrangerat detta evenemang med guidade turer med sidovagn.
Det var tydligen mycket lyckat!
Rundturen avslutades med att deltagarna blev avsläppta vid lördagsdrinken.
 
Efter drinken fortsatte vi till Garlic för att äta middag.
För ett par år sedan blev jag rekommenderad att gå dit, men med det stora urval som vi har här i Shanghai, så har det inte blivit av. Garlic ligger på 698 Yongjia Lu, bara ett stenkast från Brownstone.
 
Garlic är en grekisk restaurang. Mycket god mat och bra service till ett helt överkomligt pris.
Vi var ett blandat gäng som gick hit. Jag pratade lite med en man som vi har stött på flera gånger förut. Nu visade det sig att vi har gemensamma bekanta. Ännu en gång ett bevis på hur liten världen är!
Efter middagen tog vi våra cyklar och cyklade hem igen.
När vi närmade oss Huihai Lu var det fullt med folk och poliser.
Vad hade hänt?!?
 
Hela Huihai Lu var avspärrad och vakter stod utmed vägen. Tydligen någon sorts Festivalståg på gång.
Jag försökte sträcka mig över massorna och ta kort.....och det var jag inte ensam om.
Tänk så lite man vet om vad som egentligen sker i denna staden.
 
Nu tog vi cyklarna igen och försökte ta oss förbi avspärrningarna så vi kunde komma hem.
 
Idag söndag sitter jag här i min ensamhet igen.
Kurt är snart på väg till Sverige.
På fredag kommer han tillbaka, då har vi helgen på oss tillsammans, sedan flyttar jag för gott på måndagen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0