Nu börjar jag få flyttfeber!

Nu börjar jag verkligen känna av att det snart är dags att flytta.
Det är inte särskilt mycket som jag har kvar på min lista, men ändå känns det som om jag inte skulle hinna med. Jag vaknar flera gånger på nätterna och känner mig orolig.
 
När jag hade skrivit färdigt bloggen i torsdags tog jag en taxi till Fabric för att, förhoppningsvis, hämta upp min kappa. Det var fjärde gången jag var där pga den kappan. Visst satt den snyggt innan, men jag kunde ju inte röra mig i den. Alldeles för tajt!
Tack och lov var den ok nu! Då kunde jag bocka av det på listan.
 
Klockan 12 skulle jag möta Cathrin för att äta lunch och hämta biljetterna till Kräftskivan.
Vi skulle mötas vid Nanjing Lu/Huangpi Lu. Jag kom dit lite tidigare, så jag kunde ta en kopp kaffe en sista(?) gång på C'est la Vie.
Det blev lunch här också, sen gick vi igenom Peoples Park mot Svenska Handelskammarens kontor på 299 Hankou Lu.
Det kändes lite nostalgiskt att se Barbarossa och tänka på vår allra första Lördagsdrink med Svenska Klubben, som var här.
 
Jag tittade på alla Lotus-bladen och konstaterade att jag har aldrig sett lotusblommorna blomma. Då har jag varit i Sverige.
Det måste vara otroligt vackert!
Gripklon som vi har haft som riktmärke för att hitta hem, kommer jag också att sakna.
Så kom vi då fram till Svenska Handelskammaren och betalade för våra biljetter.
De har en fantastisk utsikt!
Vi tog en taxi tillbaka till Portman. Cathrin som skulle hysa fredagens Mahjong behövde handla och jag tog en promenad därifrån till mitt nagelstället på 192 Jiaozhou Lu.
Kvart över fem slöt Cathrin och jag upp igen för att promenera ner till Sichuan Citizen.
Vi var 3 stycken i mahjonggruppen som hade fyllt år i sommar och nu skulle vi bli firade med middag.
Det blev en hellyckad kväll med Basil Drop och god sichuanmat.
 
Dagen efter var det nästan samma gäng som sågs igen för att spela Mahjong och äta lunch.
Bella Napoli på Nanhui Lu fick bli fredagens lunchställe.
.....och så gjorde vi lite taitai-shopping på Fejken efteråt.
 
Efter Fejken gick vi hem och inväntade våra karlar och så återförenades vi igen.
Vi hade lyckats få ett bord på Tomatilo. En restaurang vid det nya Taixing-området som tydligen är mycket populär. Man måste boka 2 till 3 dagar i förväg.
Vi visste inte alls vad vi skulle förvänta oss av restaurangen, men det visade sig vara en Tapas restaurang.
 
Vi tyckte nog alla att den var lite väl överreklamerad. Det bästa var sällskapet!
 
Restaurangen ligger på övervåningen och för att komma dit går man igenom en blomsteraffär.
Inte helt självklart!
Efter middagen satte vi oss på Tap House. Det regnade lite, så det blev lite flyttande in och ut.
Till sist fick vi i alla fall ett bord ute, under tak. Då beställde vi in ett par ostbrickor, för riktigt mätta blev vi inte på Tomatilo.
Det var lite nostalgiskt att sitta här och titta upp på den upplysta skyskrapan i bakgrunden.
Där jobbar Kurt bara några dagar till......................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0