Återigen en lite lugnare dag

Onsdagen fick också bli en återhämtningsdag.
Jag gick till gymmet på förmiddagen och Frida fick massage.
Lunchen åt vi på Pho Sizzling - Vietnamesiska vårrullar!
När vi flyttade till Shanghai gick Frida och jag ofta hit och åt just vietnamesiska vårrullar. Det var en liten nostalgitripp att komma tillbaka hit med henne.
 Efter lunchen tog vi tunnelbanan ut till Carrefour för att i första hand leta efter en viss sorts solrosfrön som Frida och hennes kompisar har förälskat sig i. Vi hittade dem och tömde mer eller mindre hyllan.
 
Nu bar det av till Fejken istället för att shoppa loss ordentligt.
Det första var en ny resväska för att få plats med allt....150:-
Sedan blev det 7 eller 8 par skor för 600:- .......inte bara till Frida, det var beställningar också.....
Dessutom fick jag en del klockor bytta och fixade.....och lite annat smått och gott.
 
Idag åt vi också hemma!
Frida ville inte missa Yangs dumplings (stekta), så Kurt stack inom och köpte några på vägen hem från jobbet.
Mycket gott!
Som ni kanske har märkt, så spelar maten en stor roll för vår familj. Man måste hinna äta allt!
Något som jag kommer att sakna när vi flyttar tillbaka till Sverige är vår fruktaffär.
Att ha papaya och mango som ett regelbundet inslag i mathållningen är nog något jag får avhålla mig från i Sverige.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0