Tre vardagar att fördriva.....

Det var bara tre arbetsdagar för Kurt denna veckan. Torsdagen den 1 maj är helgdag även i Kina. Dessutom var alla lediga på fredagen.....fast den klämdagen skulle tyvärr arbetas in på söndagen den 4de.
 
Det är inte så svårt att fördriva tre vardagar precis......
På måndagen hade jag bokat in en lunchträff med Ann-Louise. Hon fick välja restaurang för hon kommer alltid upp med något nytt och spännande. Denna gången blev det en restaurang som var ny för henne också. Restaurangen hette Indulge och skulle ligga på 800 Changde Lu, nära Changping Lu. Det blev till att promenera norrut......
Restaurangen låg i ett nybyggt restaurangområde som hette 800 Show.
Här fanns faktiskt en teater....det hörde vi.... de höll på att repetera för fullt.
Flera restauranger  med uteserveringar fanns det också.
.......och vädret var riktigt skönt idag så vi kunde sitta ute.
En god och fräsch lunch för en billig peng....inte helt fel.
När vi skulle promenera hemåt efter lunchen stod denne fine herre, bugade och tackade för besöket.
 
Jag hade tänkt ge mig direkt hem, men...... så hoppade jag in i en taxi ändå och åkte ner till min skomakare. Mina nya boots skulle ju vara klara och jag kunde lika gärna hämta upp dem.
Det blir nog sista gången jag beställer skor här (1363 Fuxing Lu) .....inte för att jag inte är nöjd, men nu har jag vad jag behöver och i september flyttar vi hem.
 
Det blev en mycket lugn eftermiddag/kväll för mig.....inte nog med att det var arbetsdag för Kurt, han var ute och reste och skulle inte komma hem förrän sent tisdagskväll.
Fast...... får man bara träffa lite folk på dagarna så känns det inte lika ensamt.
 
På tisdagen hade vi bokat in ett bloggmöte så det räddade den dagen......Det är rätt många svenskar som bloggar här i Shanghai.
Idag fick jag även träffa Kristins lille Axel....bara en vecka äldre än min lilla Majken. Efter att ha busat och hoppat i våra knän ett tag, var det rätt skönt att få vila ut i mamma Kristins famn igen.
 
Vi träffades på Baker&Spice vid Portman. Nära och bra för mig.....och då kunde jag dessutom passa på att göra mina matinköp på Cityshopen.
 
På onsdagen var det dags för veckans yoga. Som vanligt träffades Annica och jag vid Top of the City för att slå följe. Detta var en av de första riktigt varma dagarna här i Shanghai. Inne på Top of the City's compound har de en liten strand.....har hade en förälder sökt sig ut med sin son för att leka lite.
Det gav mig verkligen vårkänslor!
Det blev som vanligt en rask promenad ner och en mycket avslappnad promenad hem.
Jag är nog aldrig så avslappnad som efter dessa yoga-klasser......och med vårkänslor i kroppen blir det inte sämre.
 
 
Här hade varit en härlig plats att fortsätta med lite yoga.
När jag kom hem till Ladoll, satt denne man och spelade utanför min port.
Han hade nog också fått vårkänslor!
 
Nu var det Valborgsmässoafton!
Inte för att man märker av det så mycket här, men Kurt var åtminstone ledig på första maj.....
Jag hade förberett en festmåltid åt oss.
Det blev en riktig mysvalborg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0