En ny fullspäckad vecka

Måndag morgon och jag hade en ny fullspäckad vecka framför mig.
Jag började med gymmet, innan jag gav mig ut på långpromenad. Jag skulle träffa Ann-Sofie och Cathrin efter deras Fengshui kurs, på 152 Kangping Lu kl 12.30.
Jag gick vägen igenom det renoverade lilong-området vid Nanhui Lu.
Här bor man exklusivt på kinesiskt vis.
Jag passerade pappersåtervinnarna som gjorde sitt bästa med att lasta sin cykel.
Snart var jag nere i det verkliga French Concession med alla sina kontraster......
....och på denna lugna lilla gata skulle jag träffa mina vänner.
Någonstans inne i denna gränden höll de hus......lika bra att vänta ute på gatan.
Nu skulle vi vidare till Wukang Lu och Ferguson Lane för att äta lunch. 
På vägen dit stötte vi på lite modefotografering mitt i gatukorsningen.
 
Ferguson Lane är ett mycket trevligt område med flera små restauranger....även en hel del uteserveringar.
Det blev bara Cathrin och jag som lunchade. Ann-Sofie hade fått en kallelse till Svenska Klubbens styrelsemöte, och då gäller det ju att infinna sig.
Cathrin hade varit här en hel del tidigare och rekommenderade starkt att vi skulle äta på coffee tree.
En mycket bra rekommendation!
Gott och prisvärt!
Vårt huvudsakliga mål med vårt möte, var att Cathrin skulle visa oss Studio FH.
En affär med kopior på designermöbler.
Studio FH ligger på 1520 Huashan Lu. De har ett skyltfönster mot gatan, men man fick gå in på gården och ta hissen till 4de våningen. Inte så lätt att hitta om man kommer själv första gången.
Här finns designermöbler och prylar, till en bråkdel av vad det skulle kostat i Sverige.
Det blev inget handlat, men en första tankeställare till om det är något man vill köpa med sig till Sverige.....
 
Tisdagen blev en riktig shoppingdag.
Cathrin och jag började på Decathlon. Här kan man tillbringa många timmar!
Det är inte första gången jag är i denna sportaffär, men jag hittar alltid något nytt.
Här är måttot; Billigt och bra kvalitet!
Vi var inte hemma med våra grejor förrän klockan ett, och klockan två skulle jag träffa Nera och Lydia för att äta lunch. Vi möttes på Element Fresh i Xintiandi.
Nera är optiker och nu skulle hon visa och guida oss på glasögonmarknaden.
Den glasögonmarknad som hon tog oss till har jag aldrig varit på förut. Den låg norr om Shanghai Railway Station. Här gick vi till Kelly på Golden Vision.
 
Jag hade inte bestämt mig för om jag ville köpa några glasögon eller ej......bara om jag hittade några perfekta bågar. Jag har ju trots allt börjat med linser nu.
Det blev inga glasögon, men oslipade solglasögon.......
Kanske inte riktigt så häftiga solglasögon som jag har på mig här......
....utan en lite mer traditionell variant.
 
Efter glasögonmarknaden blev det till att åka hem en liten sväng, sedan var det dags igen.
Ikväll skulle det vara Valcocktail på Svenska Generalkonsulatet.
Inte illa att bli bjuden på vin och snittar när man röstar.
Efter denna intensiva dag var jag totalt slut.
 
Nästa dag, onsdag, var det dags för yoga igen.
Det regnade när jag gick upp, så för en gångs skull bestämde jag mig för att ta taxi ner tillsammans med Cathrin. Det var inte något bra val.......
Vi fick vänta i 25 minuter innan vi fick stopp på någon taxi och klarade bara nätt och jämnt att komma i tid.
Bra yoga var det i alla fall och efter avklarad klass gick vi ut och åt lunch med två nya, och mycket trevliga bekantskaper från yogan, Emelie och Jennica!
Efter lunchen fortsatte Cathrin och jag till Barnklädesmarknaden.
Förhoppningsvis sista gången innan jag åker hem inför sommaren.
 
Nu är det torsdag och jag ska snart sticka ner till gymmet.
I eftermiddag ska jag gå på en guidad tur med Spencer Dodington på M50, vid Mogashan Lu. Jag har varit där flera gånger, men nu hoppas jag få lite mer kött på benen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0