Våren är här!

Jag har känt mig helt lyrisk den här veckan!
Jag har inte riktigt förstått varför......men det måste vara vårkänslor!
Himlen har varit klarblå, och jag kan inte få nog av ljuset!
 
Det har varit en hyfsat lugn vecka, men en hel del promenader.
I måndags gick jag ner till Starbucks i Xintiandi för att träffa en ny grupp människor; svenska bloggare i Shanghai. Vi kallade det bloggmöte.....kanske lite missvisande - det var inte så mycket bloggar vi pratade om.....men vi pratade mycket!
 
Vi blev sittande i två och en halv timme! Sen slog Pernilla och jag följe på en skön promenad hemåt. Pernilla tog det säkra före det osäkra och invigde sin nya ansiktsmask.
Visst är himlen blå, men man kan inte lite på att luften är så bra för det.
 
På tisdagen hade jag inte några direkta planer för dagen. Jag tränade, och planerade att ta en lite promenad i närområdet. Fast.....när jag var inne i en affär för att handla upptäckte jag att mitt Visa-kort var borta.
Först blev jag lite smått panikslagen, ringde givetvis Kurt.....vad nu han kunde göra åt saken.....sen började jag tänka själv. Var hade jag haft det sist??
......Starbucks, på bloggmötet?!
Jag ringde dit .....och där låg det!
Det blev en taxi raka vägen till Xintiandi och så en promenad hem igen i det härliga vädret.
 
Jag hann inte vara hemma så länge innan det var dags att ge sig iväg på kvällens äventyr. Ikväll skulle Eva och jag bli bjudna på födelsedagsmiddag. Det var längesedan vi fyllde år....i juli....men det är ju inte så lätt att tänka på födelsedagar när man inte är här. Vi skulle äta på Sichuan Citizen, en av mina absoluta favoriter i Shanghai. Jag gav mig hemifrån vid 5-tiden så jag hade en hel timme på mig att promenera. Som jag sa innan, så känner jag mig helt lyrisk när jag är ute och går. Visst är det lite kyligt.....men så "friskt" och skönt.
Det började precis skymma när jag gav mig hemifrån så de hade tänt belysningen utmed Nanjing Lu.
 
Så kul att få träffa alla igen! .....så trevligt så jag givetvis glömde att föreviga tillfället.
Efter middagen gick vi vidare till Citizen Café på Jinxian Lu. Ett litet café/bar, där man även kan äta en god lunch eller ett lätt tilltugg på kvällen. Fast hungriga var vi inte.....det blev en irish coffee för min del.
Självklart promenade jag hem också. Jag känner mig så trygg i Shanghai, även på kvällen. Det kvittar vilken mörk gränd man går i, här finns folk överallt. När jag svängde in på Taixing Lu hade de laddat upp med nattamat.
 
Idag var det dags för Yoga igen!  Det var drygt 2 månader sedan sist.
Nu blev det till att gå ner mot Xintiandi igen.....3dje gången denna veckan.
Fast vad gör det i detta vädret.
Dit fick jag speeda för att inte komma för sent....men hemåt bara njöt jag.
När jag hade följt Huangpi Lu norrut ett tag, svängde jag in på den lilla djurgatan Jiangyin Lu för att få lite omväxling.
Väl hemma igen, kunde jag bara slå mig till ro, och njuta av att jag har det så bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0