Shopping, shopping.....och så Mahjong!

Det har varit så mycket shopping den sista tiden. Ibland tycker jag nästan att det är otäckt hur mycket pengar jag gör av med. I nästa sekund känner jag att jag måste passa på att handla medan jag fortfarande bor i Shanghai. Även om jag inte kommer att få användning av alltihop så kanske någon annan vill ha det.....och det kan alltid vara bra som presenter......Jag har drabbats av köphysteri!!!
På onsdagsmorgonen blev det i alla fall ett litet avbrott från shoppingen.
Äntligen Yoga igen!
Jag fick en skön promenad ner till yogan, trots att det regnade. Våren hänger i luften och det börjar bli ljusgrönt på träden.
 
Vår Yoga-fröken var bortrest, så jag hade inte räknat med att det skulle bli något.
Vi fick en vikarie istället...och hon var bra!
Det blev verkligen en härlig genomkörare!
 
Eftersom jag inte hade räknat med yoga idag, så hade jag bokat in att gå på Bloggmötet också, som skulle vara på Starbucks i Xintiandi. Nu hann jag faktiskt med lite av det också...... Jag skyndade mig dit efter yogan och de satt kvar. Perfekt att ta en fika med dem....då fick jag ju lite krafter, så jag orkade med Barnmarknaden på vägen hem. Lite shopping idag också!
Jag hade tänkt ta en taxi efter barnmarknaden för att slippa bära....jag hade ju både barnkläder, yogamatta och paraply.....fast det känns aldrig riktigt lönt med taxi. Börjar man gå är man ju snart hemma.....
 
På torsdagen hade vi bokat in Gardinmarknaden....det finns många olika marknader i Shanghai. Denna marknaden ligger i utkanten av staden. Eva hade ordnat så hennes chaufför kunde köra oss.
Vi skulle stråla samman hos Eva på Royal Pavilion.
Återigen en promenad....denna gången genom French Concession.
Härligt att gå genom stan när den håller på att vakna till liv. Jag tog vägen genom de lilongs som är en fortsättning på Nanhui Lu.
Här hade de skickat ut en liten FBI hund för att hålla vakten.
Skolorna hade börjat med morgongymnastiken.
Det blev en riktigt givande shoppingdag på Gardinmarknaden.
Fina duktyger för 20:-- metern.......det blev "bara" dukar för min del.....totalt 5 stycken. Är det vansinne att köpa så mycket???  Tänker att om inte jag behöver dem, så kan säkert någon annan i Sverige vill ha dem. Det är ju så billigt!!!
Det är en otroligt stor marknad, så det är inte så lätt att hitta runt i alla gångar.
 
Precis innan vi skulle gå hittade vi överkast också....200:- styck fick vi ner priset till.
....och tänk....nu grämer det mig att jag inte köpte några överkast.
 
På fredagen var det väl ändå inte tid för shopping. Idag skulle vi ju ha mahjong!
Det blev en långpromenad i ett uppvaknande Shanghai, även denna morgon.
Nästan exakt samma promenad som igår, men för att få lite omväxling startade jag med att gå Taixing Lu och så vidare Maoming Lu och Julu Lu. Så många som verkar äta frukost på stan.
 
 
 
Sen blev vi bjudna på frukost hemma hos Stina.
Lika trevligt som vanligt med mahjongträff!
Efter mahjongen blev det lunch på Settebello på 193 Anfu Lu.
Ytterligare ett nytt ställe för mig, och en mycket trevlig bekantskap.

Det var en helt underbar eftermiddag, så jag njöt i fulla drag när jag gick hem igen.
Solen sken och folk hängde tvätt överallt.
 
Jag gick faktiskt inom Fejken på vägen hem. Behövde ju få ett klockarmband fixat hos Panny innan jag åker tillbaka till Sverige.
Blev sittande utanför hennes bås ett tag.
Inte kan man tro det finns klockor här.....
 
Nu är det fredagskväll och jag väntar på att Kurt ska komma hem. Han räknade med att komma hem vid midnatt, men klockan är inte 9 ännu och han är redan på väg hem.
Lite fredagsmys hinner vi med!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0