Fixa naglarna och en sista Mahjong

Nu hade jag två dagar till på mig innan det var dags att flyga hem en vända igen.
Naglarna måste ju bara fixas!
Vi var fyra stycken som bestämde oss för att gå tillsammans.
Det brukar bara vara Cathrin och jag som går till detta lilla nagelstället, men nu fick vi visa upp det för Stina och Nera också. Det tog ett tag att fixa 4 manikyrer och 2 pedikyrer när det bara var 3 personer som jobbade, men det var så trevligt att sitta och småprata så det gjorde inget. Nera och Stina blev mycket nöjda med stället de också. Hoppas de vill komma tillbaka hit.
......och visst blev vi fina!
Annars blev det lugna gatan för mig både torsdag och fredag......inget gym. 
Jag har vaknat med halsont och inte känt mig riktigt i form. Jag vill inte vara sjuk när jag ska hem till barnbarnen.
 
Fast jag kunde inte motstå att gå på Mahjongen idag. Vi skulle vara hos Cathrin, tvärs över gården. Idag skulle en ny kvinna komma med.....Susanne. Hennes man jobbar på Tetra Pak i Pudong och vi stötte på dem av en slump på Fejken, när jag var där med Kurt. Hon verkar passa bra in i gänget och kommer nog att fortsätta i vår grupp. Efter mahjongen traskade vi bort till Dagu Lu.
 
Här finns det mängder med trevliga restauranger...t ex  franska Nova, italienska Nolita, en Nya Zeeländsk restaurang och så den indiska restaurangen Masala Art, som vi gick till idag.
Mycket gott och trevligt som vanligt.
Efter lunchen skulle merparten av gänget vidare till Fejken, men det fick vara för mig. Nu får det vara nog med handlande för ett tag.
 
Jag gick hem och tog det lugnt istället, och väntade på att Kurt skulle komma hem från jobbet. Det är trots allt fredag idag och vi skulle ut och äta med Håkan och Tore.
Vi begav oss till Ye Olde Railway Restaurant, som jag hade fått rekommenderad av Spencer Dodington på hans Xujiahui promenad. Ett gammalt kloster som gjorts om till restaurang. Vi hade tänkt ta taxi dit, men det är fredag och regnet hängde i luften.....då kan man vänta länge på en ledig taxi. Det fick bli tunnelbana till Xujiahui stationen. Det gick hur smidigt som helst. Vi gick upp genom utgång 4 och hamnade precis bredvid restaurangen.
Det är en härligt gammeldags miljö i restaurangen. Ett gammalt kloster från 1930-talet och inredningen ska vara som på den tiden....även om jag misstänker att nunnorna hade en något enklare inredning.
Det är en stor restaurang....vi hamnade i en sidogång med fönster ut mot trädgården. I trädgården står det ett helt tåg med lok och två vagnar där det också serveras mat.
....................dessutom odlades det väldigt mycket grönsaker i trädgården.
Fast då gällde det förstås om maten var god. Vi blev lite konfunderade när vi tittade igenom den digitala menyn......Det fanns så mycket som vi inte ville ha.....fanns det något vi ville ha?
 
Jo, till sist hittade vi rätt!
Man kunde bocka av det som man ville ha direkt på skärmen.......annars hade det nog varit svårt att hitta tillbaka.
Det var mycket fräsch och god mat. Min absoluta favorit var deras bovete-sallad och deras böngroddar. Förmodligen odlat i deras egen trädgård.
 
Nu är vi hemma igen....en natt till i min säng i Shanghai, sedan bär det av till Sverige, barn och barnbarn, igen. Den 28 mars går min retur till Shanghai. Vi hörs då!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0