Shopping i French Concession

Idag blev det i alla fall French Concession.
Här finns mängder med spännande småbutiker och vi gjorde vårt bästa för att inte missa någon.
Vi hade inte hunnit längre än till Changle Lu när vi stötte på denne juice-försäljare. Det satt bra med ett glas nypressad granatäpplejuice för att orka fortsätta.
Jag hade planerat hela rutten, men det blev inte riktigt så......
När vi kom till Anfu Lu hade jag tänkt att det kunde vara lagom med lunch på Amokka Café.
Fast....... när vi gick förbi Cettebello blev jag så sugen på italienskt.
Det blev en Ceasarsallad till förrätt och kycklingpasta med pesto till huvudrätt för 88:- (dryck ingår).
Så smarrigt!

Det enda jag inte ville missa  på denna promenaden, var Wulumuqi-tanten.
Jag behövde köpa ost!
Hon har sin lilla affär på Wulumuqi gatan strax söder om Anfu Lu, så efter lunchen gick vi direkt dit.
Det blev både cheddar, edamer och parmesan. Man får ju passa på när man är här!
Vi köpte hasselnötter, russin och kokos också så jag kan göra en sista omgång müssli innan vi flyttar hem.
Nu styrde vi stegen i riktning mot Yongkang Lu.
Här lär finnas en "Organic Store" där de har en superb mixer....och billig.
Fast så långt kom vi aldrig.......Vi hittade den outlet affär som Frida och jag besökte för över 3 år sedan.
Den ligger på Baoxing Lu, nära Fuxing Lu.
Här blev vi kvar i närmare 2 timmar. Frida hon kan hon!
Här finns stort sett bara ett plagg av vardera, så man måste ju titta igenom alltihop.
 
Efter denna affären gällde det att skynda sig hemåt. Det var mitt i rusningstrafiken, så vi valde att ta tunnelbanan. Vi kom hem strax före Kurt, bytte om och så gav vi oss iväg igen.
Ikväll skulle vi äta middag på Lost Heaven!
Till vår lättnad fick vi tag på en taxi. Det brukade vara lätt att få taxi i denna staden, men på sistone har vi verkligen haft problem med det.
 
Vi började med en varsin drink!
Efter middagen gick vi till Boxing Cat Brewery på Fuxing Lu och tog en öl i väntan på att det skulle bli lagom att gå till Cotton Club. När Frida var med oss i början på vår Shanghai-vistelse var vi på Cotton Club flera gånger, men vi har inte varit där sedan hon åkte.
Nu blev det ett kärt och nostalgiskt återseende.
Samma gamla husband, men en ny sångerska.
En mycket trevlig avslutning på kvällen!
 
När vi skulle hem på kvällen var det helt omöjligt att få tag på taxi. Det blev till att gå.....
Fast vad gjorde det, det regnade ju inte i alla fall.
Ett trevligt inslag när man promenerar hem på natten är alla gatukök, som ploppar upp här och var.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0