Moganshan Lu och Spin (2014-08-24)

Idag var det ännu en het och fuktig dag, men vi bestämde oss ändå för att gå upp till Moganshan Lu och ShangArt, eller M50 som det också kallas.....Shanghai's konstkvarter.
En av mina favoriter här är "More and Less". Designade, enkla, men mycket stilfulla trämöbler.
Hade de inte varit så dyra, så hade jag velat köpa det mesta här.
 
De har en hel del keramik också, även en del av Spins sortiment.....

 
Lunch åt vi på Bandu Music Café som ligger i området.
Här har de musikunderhållning ibland, men inte idag........
Efter lunch gick vi lite smågator ner mot Spin, som ligger i korsningen Shaanxi Lu och Kanding Lu. Det är mycket varierande områden.
Vi kom till Spinn till sist.
Frida blev lika överförtjust som jag!
Problemet är bara att välja vad man ska köpa.
Vi såg att de skulle ha utförsäljning av utgångna produkter på torsdagen den 28:de så vi tog det lite lugnt med handlandet och beslöt att komma tillbaka på torsdagen.
Vi var rätt möra när vi kom hem igen.
Denne lille huskatt tog emot oss utanför lägenheten.
Nu satte jag mig vid datorn och skrev på bloggen. Inte lätt att hinna med när man är ute hela dagarna. Kurt stack till gymmet och Frida försvann upp till "byn" för att ta sig en titt i de vanliga affärerna.
Det blev ingen mer utgång för mig den dagen.
Vi beställde mat genom Sherpa's, såg filmen "Mao's Last Dancer" och slappade.
Det kan behövas sådana dagar också ibland.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0