Fredagsmahjong hos Eva (2014-04-04)

Så var det fredag och dags för min älskade mahjong.
Idag skulle vi vara hos Eva på Royal Pavillion, så det blev i princip samma promenad som dagen innan.
....lika roligt att spela som vanligt även om jag inte fick något storslam precis.
Efter Mahjongen åt vi lunch på ett litet ställe på Anfu Lu som heter La Petite Fleur.
Återigen ett helmysigt ställe som man verkligen vill tillbaka till.
Dessutom mycket god mat!
Efter lunch blev det en sväng till Fabric Market.
Det blev nästan nostalgiskt för mig. Jag har faktiskt inte varit här sedan i november.
Dags att skaffa sig lite behov igen.
Klockan var närmare fem när jag kom hem, fast idag hade jag ingen mat att förbereda.
Jag hade bokat bord på Bella Napoli till 19.30 för att Kurt skulle hinna ner en sväng till gymmet först.
 
Bella Napoli är perfekt en fredagskväll. Det ligger nära och det känns verkligen som om vi går ut på date när vi går dit. Pizzakocken var i full gång.....men för oss blev det inte pizza. Det finns så mycket annat gott här.
Efter middagen gick vi Nanjing Lu söderut till Woodenbox.
De har "Live Music" varje kväll med start någon gång efter 9. Har man tur så kan det vara riktigt bra musik. Idag hade vi tur!
Sångerskan påminde om Monica Zetterlund och de spelade all sorts musik med ett jazz-stuk.
 
Här blev vi sittande till inpå småtimmarna.
När vi gick hem på natten blev vi åter igen en påminnelse om att denna staden aldrig sover.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0