Två klämdagar!

Så var det då två  dagar i tomhet......fast jag hade ju Kurt förstås......
......och inte behövde jag vara ensam på dagarna heller.
På torsdagen blev det lunch med Ann-Louise på Egghead Bagels, 455 Shaanxi Lu.
Det var ett nytt ställe för mig!
En liten trevlig restaurang där man kunde få en fylld bagel eller en fräsch sallad.
Trevligt sällskap hade jag också. Det var länge sedan jag träffade Ann-Louise, så vi hade en hel del att ta igen.
Efter lunchen gick vi till Spin, som ligger lite längre norrut på Shaanxi Lu.
Jag har visserligen varit där rätt ofta på sista tiden, men jag behöver tid för att bestämma mig för vad jag ska köpa. Det finns så mycket snyggt här, men jag måste ju välja de bästa godbitarna......vilka det nu är.....
 
På fredagen var det Mahjong hos Stina på Central Residence.
Det gick riktigt bra för mig idag. Jag blev nog en 6 kronor rikare!
Lunchen blev på Azul på Ferguson Lane. En restaurang som ingen av oss hade testat förut.
En riktig hit!
Alla borden var upptagna inomhus när vi kom, så vi satta oss på deras uteservering. Restaurangen ligger på 7de våningen med en härlig utsikt. I början njöt vi av att sitta ute i den friska vinden.......

 
......men det var rätt kallt ändå.....
När det blev ett bord ledigt där inne, flyttade vi gärna.
 
Här fick vi verkligen god mat och rikligt med mat, till en billig peng.
En "set menu" med 2 rätter kostade 90 eller 110 kronor beroende på vad man valde. Då inkluderade det även någon form av dricka (vin, drink, läsk, kaffe eller te).
Vårt största problem var att det var för mycket mat.
Klockan var nästan halv 4 innan vi kom härifrån. Nu var det meningen att jag skulle hem och laga lite fredagsmat till Kurt och mig. Kändes inte motiverande så mätt som jag var.
 
Jag promenerade hem för att smälta maten lite.
Det är så mysigt att gå genom French Concession.
Så kom jag till Taixing Lu......nästan hemma.....
 
Nu ska det allt bli lite mat och fredagsmys ändå.
 
I morgon börjar en intensiv vecka. Då kommer min kära syster på besök.
Jag har så mycket jag vill visa henne!
Jag vet inte hur vi ska hinna med det på den korta tid hon är här.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0