Elins sista dag! (2013-10-23)

Idag var det Elins sista hela dag och vi skulle inte ut på några direkta strapatser.
Sista handlingen på Fejken skulle fixas, vi skulle äta lunch med Kurt och vi skulle få en sista manikyr.
 
Det var nästan svårt att få liv i lilla Majken på morgonen. Hon sover så gott i mammas säng efter alla eskapader som hon är ute på.
Ingen brådska att komma iväg.....men iväg kom vi.
 
Fejken var snabbt avklarad. Sedan gick vi till Element Fresh och tog ett bord på deras terrass innan lunchrusningen började.
Det var så härligt att sitta i solen, så vi hade inget emot att vänta ett tag på Kurt.
 
Vi avslutade med en rejäl kopp kaffe, innan vi gav oss vidare för att uträtta lite småärenden.
Sen gav vi oss hemåt så att Elin hann tänka igenom sin packning och för att jag skulle hinna förbereda middagsmaten.
Hör och häpna!
Idag skulle vi äta hemlagad mat!
 
Vid 5-tiden stack vi hemifrån igen.
Vi tittade till de små kattungarna som bor i buskarna precis utanför vårt hus......
.....innan vi gav oss iväg till nagelstället för att få manikyr, tillsammans.
Vi skulle möta Kurt där för att överlämna Majken till honom.
 
Efter en dryg timme var vi klara och gav oss tillbaka hem till Kurt o Majken.
Så mysigt det var att äta middag tillsammans hemma.
Man blir faktiskt trött på restauranger.....speciellt när man har en liten bebis med sig.
Efter middagen tog jag mig en svängom med Majken och sedan hade vi filmkväll.

Idag åkte Elin tillbaka.....
Planet gick 14.15, så vi planerade att ta en taxi mellan 11 och halv 12.
Vi hann ut en liten sväng!
Det hade kommit in lite önskemål från Sverige, om Fejken inköp, i sista stund.
Majken fick hänga med i Babybjörnen så jag fick ha henne riktigt nära mig de sista timmarna.
Tyvärr kunde vi inte uträtta alla ärenden som vi ville på Fejken.....de är trögstartade på morgonen. Det är meningen de ska öppna vid 9 - 9.30, men alla har inte kommit då.
De har rätt långa arbetsdagar ändå.......
 
Det var skönt att komma ut en stund.
Vi tog en extra sväng i Ladoll's parkområde och tittade på våra fiskar.
När jag kom tillbaka till lägenheten efter att ha vinkat av Elin, satte jag mig vid datorn och började skriva.
Där sitter jag fortfarande.......men nu säger jag god natt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0