Birgitta har kommit! (2013-10-26)

 
 
Nu har äntligen min kära syster Birgitta också tagit sig till Shanghai!
Hon kom förhållandevis pigg med SAS planet på lördagsförmiddagen. När vi kom hem till lägenheten ville hon helst bara kasta in väskan och ge sig ut och upptäcka staden, men vi satte oss och tog en kopp kaffe först.
 
När vi gick ut hade vi inte några direkta planer, bara att gå i riktning mot French Concession.
Vi kom förbi Hengshan-Möller Villan och givetvis gick vi in i trädgården och tittade lite.
Jag blev verkligen överraskad när vi kom in!
Rose Café, som jag ville visa Birgitta, var borta. Nu var det inglasat och såg inte alls så charmigt engelskt ut som det brukar. Dessutom var det bröllop på gång.
 
Vi fortsatte söderut i ett trafikerat French Concession.
Så många mysiga affärer här finns.....en del med trädgård och husdjur.

 
När vi kom till Cantina Agave slog vi oss ner och beställde lite Margeritha.
Det var ju trots allt lördag!
 
Nu gällde det bara att bestämma hur vi skulle göra med middagen idag.
Min favorit Sichuan Citizen låg inte långt bort. Jag ringde och bokade bord där till klockan 6.
Vi strosade vidare i området tills det blev dags att äta.
Nu kom vi förbi en liten ateljé där Kinas nuvarande president Xi Jinping med fru, log och vinkade åt oss.
Nu kom vi till Sichuan Citizen....lite tidigare än vi tänkt oss, men det fick bli en tidig middag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0