En lugn vecka!

Nu börjar det närma sig hemresa för mig.....och så mycket jag vill fixa.
Jag har pratat länge om att jag inte var nöjd med min kamera.
Tyvärr kan jag ju inte så mycket om kameror. Jag vill bara kunna klicka och få en bra bild.
Cathrin hade kollat läget åt mig och kände till en prisvärd kamera med bra bildkvalitet.
Vi möttes på måndagsmorgonen och åkte till en kameramarknad på 288 Luban Lu. Tack och lov visste Cathrin precis vad som behövdes för extra tillbehör, så det var snabbt avklarat.
 
Det står Lumix på utsidan, men insidan är en Panasonic.
 
När detta var avklarat, tog vi en taxi till Barnmarknaden.
En extra sväng hit skadar inte innan Sverige.
Cathrin skulle leta lite julklappar till sina barnbarn. Hon är en tuff förhandlare.
Efter allt detta shoppande tyckte vi det skulle sitta bra med en lunch. Vi stegade bort till Xintiandi och Element Fresh. Jag är lite enformig i mitt val av restauranger.....och även val av rätt.
Det blev tredje gången gillt som jag beställer samma macka på denna restaurangen.
Lika gott denna gången!
Efter lunchen drog vi oss hemåt.
Jag har lite jag vill fixa här hemma också......matlådor!
Det är inte så roligt för Kurt att bli lämnad ensam här i Shanghai. Jag försöker underlätta det lite för honom med matlådor.....och samtidigt döva mitt samvete för att jag lämnar honom ensam så mycket.
Jag fick ett trevligt besök till eftermiddagskaffet.
Tore och Bosse tittade förbi en liten stund.

 
På tisdagen hade jag hela dagen ledig. Det blev gym, bloggande och ännu mera matlagning.
På kvällen när Kurt kom hem stack vi till Fejken tillsammans. Riktigt trevligt!
Det känns som om man börjar känna en del av försäljarna nu.
Vi kom hem med vad vi hade planerat att köpa......och givetvis en del extra.
 
På onsdagen slöt jag upp med Cathrin igen. Det var dags för yoga!
Innan vi gick tittade jag till de små kattungarna och deras fina vita mamma.
Nu kommer Cathrin från andra sidan gården.
En härlig promenad på ca 45 minuter och yoga i 1,5 timmar. Kan man ha det bättre?
Att sedan få möta upp med två andra trevliga kvinnor, på Amokka Café på Anfu Lu, och äta en superb lunch i trevligt sällskap är ju inte heller fel.
Eftersom jag var på Anfu Lu, hade jag inte så långt till Avokado-tanten på Wulumuqi Lu.
Perfekt att få handlat resten som jag behöver för att göra mer müssli.
 
Torsdagen var lugna gatan....
Det blev en rejäl genomkörare på gymmet igen, annars hade jag bara ett litet ärende till Fejken för att returnera en defekt vara......Ja, ibland kan man göra det, men bara till vissa försäljare som man känner lite extra.
Kurt kom hem på lunchen och höll mig sällskap.
Ikväll var vi inbjudna till Ronnie och Nera på middag tillsammans med Stina och Patrik,
En reunion för vår Tibetresa.....och bildvisning.
En riktigt god köttgryta och äppelkaka till efterrätt blev vi bjudna på.
Mycket gott och mycket trevligt!
 
Nu är det fredag lunch och jag vänta hem Kurt när som helst.
Väskorna är packade och snart sticker vi till Yellow Mountains.
Vår sista Kinaresa detta året!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0