Vårfest med Svenska Handelskammaren!

Så var det då fredag och dags för den stora festen med Svenska Handelskammaren.
Fast först hade jag en hel lista med ärenden som jag ville få uträttade.
Dessutom skulle jag hänga med Cathrin till Fabric Market. Nu var det min tur att vara smakråd. Jag skulle inte ha någonting här........hade jag tänkt......
Glasögonmarknaden hann jag med innan jag träffade Cathrin halv elva.
Trots mina goda föresatser att inte köpa något på "Fabric", beställde jag ändå ett par poncho-sjalar och en klänning......
Härifrån blev det raka spåret till Westin för att betala bokningsavgiften för Kurts 60-års brunch. Nästa stopp blev Foreign Language Bookstore där jag ville köpa 2 böcker som jag fått rekommenderade. "Walkes in Shanghai" och "Life and Death in Shanghai".
"Walkes in Shanghai" är en guidebok som föreslår olika promenader och pekar ut sevärdheter på vägen.
"Life and Death in Shanghai" är en biografi av Nien Cheng om hennes liv i Shanghai under Kulturrevolutionen.
Det blev ett stopp på Muji också innan jag gav mig hemåt.
 
Nu skulle jag göra mig vacker inför kvällen och det är inte det lättaste.....
Festen skulle börja kl 18.30 och Kurt skulle förmodligen inte komma hem förrän närmare 18. Patrik och Stina skulle hämta upp oss för att vi inte skulle bli sena.
Nu kom både Kurt, Patrik och Stina tidigare än beräknat. Vi hann med ett glas vin hos oss innan vi stack........och eftersom vi hade så gott om tid så blev vi givetvis sena. Att jag sedan hade glömt biljetterna, så vi fick köra tillbaka, gjorde ju inte saken bättre.
Men, men .....vi missade bara lite av minglet i början.
 
Det var en mycket trevlig fest!
Anna-Lena Brundin var influgen som underhållare.
Jag hade ingen direkt uppfattning om henne innan, men hon var mycket duktig.
 
Fast det allra bästa var ju ändå det trevliga sällskapet!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vilken festelegans, hoppas att det ingick dans! På lördag ska vi på mexikansk fest i Hittarps Bodega, men där blir det säkert inte lika flott, men rejält med dans har utlovats. Kram Gunnel

Svar: Den festen blir nog inte fy skam, den heller......Jag vet ju hur era fester brukar vara! :-)
Jejja

2013-04-29 @ 13:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0