Redan torsdag!

Hu så fort tiden går....man kunde tro att jag var yrkesarbetande!
 
I tisdags var det meningen att jag skulle gå på en Fotopromenad med Yolanda, som håller kurser i fotografering. Det var arrangerat av Svenska Klubben. Tyvärr var inte vädermakterna med oss, så vi fick skjuta upp promenaden till tisdagen den 7 maj.
Inte mycket att göra åt det!
Det blev en sväng till gymmet istället och lite jobb framför datorn.
Klockan 6 skulle jag ut med "tjejerna" och äta middag. Camilla hade fyllt år och vi hade ju inte fått chansen att fira henne.
Vi skulle träffas på en restaurang som heter "Ceviche Peruvian Cafe" och ligger på 559 Fuxing Lu. Det var en verklig upplevelse att äta här!
Ceviche är en Tapas bar, så vi beställde in flera små smaksensationer och en lite större smaksensation.
Jag har sällan ätit så god mat! Denna restaurangen kan jag verkligen rekommendera!
 
Det såg inte så mycket ut från gatan.....
 
Fast inne i gränden var det en trevlig uteservering som ledde vidare till den intima lokalen.
 
Vi var de första gästerna där, men vid åtta snåret var det fullsmockat med folk.
Det blev en hellyckad kväll som vanligt tillsammans med dessa underbara människor.
 
På onsdagen hade jag planerat att få massor med ärenden fixade.
Jag skulle börja med att betala vår resa till Nanjing. Det fungerade nämligen inte med internetbetalningen.
Först gick jag till vår bank och trodde att jag kunde betala där. Nej, nej.....betalningen skulle ju ske till en annan bank. Jag fick ta ut pengar på vår bank och traska över till den andra banken. Här satt jag i kö i säkert en timme innan jag fick betala vår resa.
Nu blev det taxi raka vägen till skomakaren för att prova skorna som jag håller på att få uppsydda.......
Ja..... jag hör ju själv hur hemskt det låter.....och värre blir det!
Mitt nästa ärende var att stråla samman med Cathrin, som har blivit något av min "Personal Shopper".
Hon skulle hjälpa mig välja väska till festen på fredag. Det är jobbigt att ligga på topp!
Visst hittade vi en väska!
Dessutom en plånbok, scarfs, nya glasögon och även slipade solglasögon.
 
Tack Cathrin!
 
Det var härligt väder när vi gick hem och utanför Jing'An Sculpture Park hade Inline-skolan dragit igång.
 
Idag var det dags för TaiChi igen. Det är inte lätt!
Jag som trodde jag var hyfsat bra på koordination, men alla dessa rörelser med händer hit och dit, och fötter hit och dit. Dessutom ska det ju gå så långsamt, så alla felen märks ju......
Fast jag är så glad för att jag åtminstone försöker mig på det här.
Förhoppningsvis ska vi så småningom kunna göra dessa rörelser meditativt....fast det vågar jag inte riktigt tro på ännu.
 
Efter vår TaiChi tog jag en sväng till Blomstermarknaden......
......fast denna gången tänkte jag titta lite på möbler.
Det brann i detta området för några månader sedan, men enligt Kerstin så finns det fortfarande möbler och inredningsbutiker kvar. Hon förklarade att man skulle fortsätta infartsvägen förbi det brandhärjade området, och det var precis vad jag gjorde.
Visst fanns det fler affärer här borta.
I höst måste jag ta med Kurt hit, så vi kan köpa någon mer möbel att ta med hem till Sverige.
Det finns så mycket fint och det ser så inbjudande ut!
 
Det var första gången som jag var borta i denna delen av marknaden.
Jag gillade det!
Vet inte om det var kaninerna som var utsläppta på bete och faktiskt hade skugga, som fick mig på gott humör.
....eller kanske den lilla Bonsai-trädgården utmed floden, som kontrasterade så fint mot bostadsområdet vid andra sidan floden.
....eller om det nu var de trevliga små affärerna.
 
Det blev inte länge jag stannade här. Återigen hade jag träff med Cathrin!
Nu skulle vi få naglarna fixade inför festen.
Det nagelställe som vi brukar gå till har öppnat en filial på 192 Jiaozhou Lu. Det ligger mycket närmare oss här på Ladoll, så varför inte.
Det var mycket fräscht och fint!
Vi fick sitta i nyinköpta massagestolar med fotbad, och behandlingen var kunglig.
Det ser ut som om bara jag blir ompysslad, men Cathrin fick sin beskärda del hon också.
Tjejerna verkade uppriktigt glada för att vi var där!
De kanske inte har haft så många kunder ännu?
Söta, goa och glada var de i alla fall.....och nöjda var vi!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Malin

Vad snygg du är, mamma!!!

Svar: Tack snälla du!
Jejja

2013-04-30 @ 07:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0