Min sista helg i Shanghai år 2012

Så var det då lördag! Det blev en lugn dag med bloggande, vi pluggade lite kinesiska och gick till gymmet. Det enda ärende jag hade var att sticka till Fejken för att köpa lite tingeltangel till kvällen. Ikväll skulle vi på Glamour-fest med Svenska klubben och det skulle vara så glittrigt som möjligt!
Nu fick vi äntligen träffa Lydia och Wille igen. Vi har ju inte träffat dem sedan Kunjerbapasset i Xinjiang. Här står de och pratar med pappan till Svenska Klubbens ordförande, som var på tillfälligt besök.
Det var många kära återseenden.
Cathrin, Stina och Patrik hade vi inte heller träffat på länge. Minglet var slut redan klockan 8 och för att vara säker på att få fortsätta kvällen med våra vänner, så hade jag bokat bord för 20 personer på Lost Heaven. Det var många som ville med, så det var knappt vi fick plats själva. Efter Lost Heaven hade vi tänkt fortsätta, för att dansa någonstans...........fast nu visade Shanghai sin begränsning. Regnet vräkte ner när vi kom ut för att ta en taxi........ Då finns det knappt några bilar att få tag i. Till slut fick vi trots allt tag på en taxi, men då gällde det att ta det säkra före det osäkra och åka hem med en gång. Det kanske var lika bra för oss, för klockan 10 på söndagsmorgonen skulle vi ju ha kinesiska. Det är nästan alltid lika roligt med kinesiskan även om vi inte gör några direkta framsteg. Efter kinesiskan gick vi ut i det härliga höstvädret. Temperaturen har sjunkit markant och börjar närma sig 15 grader.
Fast jag klagar inte på hösten. Luften är så krispig och klar.
Det blev en lugn promenad genom parkerna ner till "Barnmarknaden". Det gäller ju att köpa på sig, nu när jag ska hem till alla barnbarnen. Vi gick Dagu Lu hem och bytte ut några filmer som vi inte var nöjda med kvaliten på. Inga problem att byta! Han påpekade att jag var en sådan bra kund, så jag skulle bara komma tillbaka med filmerna så fort det var något jag inte var nöjd med. Har jag verkligen köpt så mycket film??? På vägen gick vi förbi den lilla söndagsmarknaden på övergångsstället vid Dagu Lu/Chengdu Lu.
Vi stod också och beundrade fönsterputsarna ett tag. Här får man inte vara höjdrädd.
Efter den sköna promenaden gick vi hem och inväntade att Agneta och Mats skulle ringa. Agneta och Mats är våra gamla vänner från studentkorridorlivet. De bor i USA och är på en 3 veckors resa i Kina med National Geographic. Det var 3 år sedan vi sågs sist, och idag skulle de komma till Shanghai! Klockan 7 mötte vi dem på deras hotel och gick ut och åt en god middag på Bella Napoli!
Det var verkligen trevligt att få träffa dem igen. Nu har de 2 fulla dagar med researrangören, men på onsdag är det min tur att ta med dem ut.
2012-11-05 @ 11:48:47 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0