Ny vecka - Nya aktiviteter

Måndag morgon och dags för Coffee Morning med SEA.
Jag har bara varit med på Coffee Morning en gång tidigare, och det var när jag skulle gå med i SEA. Det är helt enkelt lite mingel med lätt förtäring. Vissa resebyråer är representerade och presenterar sina temaresor. Det är försäljning av vissa kinesiska produkter och även försäljning av en del varor från andra länder, som har återförsäljare som är medlemmar i SEA.
Det bästa för min del var att jag fick lite ideer om vissa resmål. I år vill jag få chansen att se lite mer av Kina, och jag vill inte vara ute i sista minuten.
Det varade inte längre än till kl 12, så jag hade ändå god tid på mig att skriva blogg och gå till gymmet, innan vi skulle ut med Anders o Birgitta från Karlstad o Stora Enso.
Vi hade bokat bord på Lost Heaven, ett säkert kort.....trodde jag. Tyvärr verkade det som om de försöker få in lite väl mycket gäster. Trots att vi hade bokat till kl 19, fick vi vänta i 40min.
Maten var god och servicen också, men när vi hade betalat och satt kvar några minuter, så bad de oss faktiskt att vi skulle gå, för de behövde bordet. Lite dåligt, tycker jag.....Fast kineserna är ju väldigt rakt på sak.
Efter Lost Heaven gick vi till JZ Club. Det var ju måndag och vår svenske kapellmästare skulle köra jazz med sitt storband. Lika bra som vanligt!
Nu passade vi också på att köpa biljetter till torsdagen den 31:e. Då ska Nisse Landgren och Victoria Tolstoy framträda. 

Idag, tisdag var det dags för bokklubben igen. Igen och igen...förresten....det är första, och enda gången som jag är med denna säsongen. Jag har läst alla böckerna, fast jag har ju inte varit här så mycket. Nu var det dags att bestämma böcker till nästa säsong. Fler böcker där intrigen utspelar sig i Kina! Toppen!
Det blev bara en förmiddagsaktivitet idag också. På vägen hem handlade jag lite mat. Nu kommer det att bli hemlagat några dagar. Man blir lite trött på att gå ut och äta faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0