Hemmadag

Idag hade jag ingenting socialt planerat. 
Kurt åkte till Xianmen direkt efter frukost och jag tog det lugnt ett tag innan jag gav mig ner till gymmet som vanligt. Skönt att inte ha några tider att passa! Nu var det müssli och kinesiska som stod på schemat.
Vi fick kasta ut vår gamla müssli pga våra husdjur. En sorts malfjärilar som ger sig på torrvaror i köket. De äter sig igenom både papper och plast och tog sig t o m in i de plastförpackningar som jag trodde hade tätslutande lock. Nu är alla torrvaror kastade och skåpen urtorkade, fast vi jagar fortfarande mal.
Müsslin förvarar jag i kylskåpet tills jakten är över.
 
.
Gott med lite fräsch müssli igen!
 
Vi har ett annat husdjur också som gäckar oss. En liten mus! Vi har försökt med musfälla, direktimporterad från Småland, men den ratar allt vi försöker bjuda på. Fast.....råkar vi glömma något framme så hittar den det direkt.
Nu har vi ringt till vår hyresvärd, så får vi se om de kan göra något.
 
När müsslin var klar satte jag mig äntligen med kinesiskan. Jag har mycket att repetera!
Kinesiska blir min huvuduppgift imorgon också, för på torsdag är det dags för nästa lektion.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0