På promenad genom förändringens Shanghai

Det blev tunnelbana ut till Ludjiabang och Fabric Market denna fredagsmorgon.
Hoppas nu klänningen passar!
Tja, några justeringar till behövdes. Han fick en timme på sig och så var det klart. Fast.......jag tyckte nog inte att klänningen passade mig ändå.....i stilen, men det är ju en risk man får ta när man syr upp kläder.

Marianne var med mig denna gången också och nu ville hon guida mig genom sina favoritkvarter i Shanghai. Det var en verklig "eye opener". De kvarter som vi gick igenom kommer förmodligen inte att finnas kvar så länge till. Det är redan mycket som har rivits för att lämna plats åt "de rikas Kina". Vi skiljdes åt vid färja som Marianne skulle ta för att komma hem till sin Pudong-sida och jag fortsatte lite betryckt att vandra längs The Bund och tittade på allt det tjusiga.

Efter att ha promenerat i några timmar tog jag tunelbanan tillbaka hem.
Ikväll skulle det bli hemmakväll...Skönt!
Idag har vi också tagit det lugnt, fast vi tog en liten tur till Tailor Market på Pudong. Nu har Kurt äntligen beställt ett par kostymer och lite skjortor.
Vi fick mersmak på lugna hemmakvällar, så det blir da capo ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0