Fredag och full fart mot helgen!

Tja, det blev kanske inte någon full fart mot helgen precis, utan ganska lugnt.
 
För mig känns det som om helgen börjar när det är fredagsmahjong.
Denna gången var vi hos Lena på Ambassy Court.
Efter mahjongen åt vi en god lunch på den Italienska restaurangen D.O.C. på Dongping Lu. Mycket god mat, men lite väl hög ljudnivå.
Det blev ingen gemensam aktivitet efter mahjongen. Alla försvann åt olika håll.
Cathrin hade också en tid att passa, så vi tog en taxi direkt hem.
 
Det blev en mycket lugn fredagskväll för mig. Kurt satt på ett plan från USA och skulle inte komma hem förrän lördag eftermiddag.
 
På lördagsmorgonen passade jag på att köra ett rejält pass på gymmet innan jag stack ut och handlade lite mat inför att Kurt skulle komma hem. Jag hade bokat bord till Kurt och mig på Bella Napoli till klockan 7.
En liten romantisk middag på tu man hand kunde väl sitta bra.
Det blev 3-rätters, med en drink före och ett gott vin till maten.
Kurt blev så nöjd när han såg att de hade Puttanesca på menyn. En favorit som han upptäckte under sin seglats utanför Sardinien i somras.
Till efterrätt blev det Tartuffo Amaretto.....med 2 skedar!
En favorit som vi brukar beställa här.
Efter middagen promenerade vi bort till Wooden Box för att se om det eventuellt var något bra band som spelade.
Det var det!
Tre duktiga musiker från Xinjiang provinsen.
Dessutom mycket trevliga!
Vi satt kvar och pratade med huvudsångaren (i mitten) efter att de spelat klart.
De var Uighurer alla tre. Han själv var gift och hade en liten son på 2 år. Hela hans familj hade lyckats få pass och nu ville de gärna flytta från Kina.  Uighurerna har det inte lätt, men vart kan de flytta och hur går det att försörja sig på musik i andra länder.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0