En fullspäckad dag (2014-08-26)

Idag hade vi mycket på schemat!
Vi började med att ta en taxi ut till Pärlmarknaden. Inte för att Frida är så mycket för pärlor, men hon ville gärna köpa något fint till sin blivande svärmor. Jag passade också på att utöka mitt förråd med örhängen och pärlhalsband. Det kan ju alltid bli till trevliga småpresenter när jag kommer hem.
Efter Pärlmarknaden gick vi till Mexico Lindo på Lao Wai Lu (Utlänningsgatan) och åt lunch.
Detta är definitivt en av mina favoritrestauranger!
Mätta och nöjda, drog vi vidare till Blomstermarknaden. Här säljer man även möbler och det var i första hand det som vi var intresserade av. Frida hade hoppats på att hitta en liten hallmöbel som hon kunde skicka med i vårt flyttlass. Tyvärr blev det inte så, men hon fick i alla fall hälsa på en mycket trevlig liten dam.
 
Jag fick lite ärenden uträttade här.
Har länge tänkt att jag skulle köpa en stor blomkruka och en golvvas, som jag kan ha som paraplyställ.
Tack och lov kunde de leverera hem det för 60:-.  Vi skulle ju raka vägen till Tianzifang efter detta.
 
Vi kom till Taikang Lu och Tianzifang vid 4-tiden. Vi började med en fika och sedan hade vi några timmar på oss att titta i affärer innan vi skulle möta upp med Kurt för att äta middag.
Det blev både fika och middag på samma ställe,Teddy Bear Café.
Kanske lite tråkigt at välja samma ställe, men sist vi åt på Teddy Bear Café var det mycket gott (Thailänds mat). Det var det inte denna gången...........
Alldeles intill Teddy Bear Café ligger en väskaffär. Här hittade Frida en favorit!

Det finns många trevliga affärer och restauranger i dessa gränderna.
En nyhet var att man kunde köpa drickor med sin egen blodtyp. Hippt??
 
Allra mysigast är det nog i Tianzifang när det börjar skymma och de tänder upp alla smålampor.
 
 
Efter middagen gick vi till Rambler Garden och tog en drink.
 
Kvällarna i Shanghai är underbara vid denna årstiden!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0