Decathlon

På söndagen när Kurt hade åkt stängde jag bara in mig själv.
Jag borde väl ha gått på gymmet åtminstone, men jag satt bara där och kurade bakom fördragna gardiner. Det känns som om jag behöver det ibland.
 
Måndagen var åtminstone inbokad.
Nera, Cathrin och jag skulle sammanstråla utanför mitt, för att ta tunnelbanan till Decathlon.
Nera var så flott när hon kom på sin cykel!
Det blev 2:ans tunnelbana till Longyang Lu som vanligt, och så gällde det då att hitta exit 9.
Förstår inte varför de inte kan skylta om exit 9 direkt när man kommer av tunnelbanan. Man måste gå ut och så hitta undergången under "The elevated road" ("den upphöjda vägen", eller vad det nu heter på svenska?).
Efter en del irrande hittade vi i alla fall rätt till sist.
 
Hu vad jag handlade! Här är det både billigt och bra!!
Träningskläder, ryggsäckar, tält och lite till.....
Vi var tvungna att sticka hem och lämna av alla grejor innan vi kunde ut och få i oss lite mat.
Nu var vi riktigt hungriga!
Klockan hade nästan hunnit bli 3, så det var frågan om vi kunde bli serverade någon lunch.
Vi försökte med det nya restaurangområdet vid Taixing Lu.
Först försökte vi med Tast&See....tyvärr slutade de att servera lunch kl 14.30.
Här försökte vi även boka lunch tills på fredag efter Mahjongen, men det var redan helt fullbokat den dagen.
Populärt område det här!!
Vi satte oss på Tap House istället.....här kan man få mat när som helst.
Enkel mat, samma mat både till lunch och middag, men helt ok.
Nu var vi riktigt hungriga!
Här är så mysigt att sitta......hela området är renoverat i den gamla traditionella Shikumen-stilen.
Klockan var nästan 5 när jag kom hem.
Då stängde jag in mig igen......det blir inte mycket av kvällarna när Kurt inte är hemma.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0